مهدی پیر صالحی در مراسم تکریم و معارفه رییس جدید سازمان غذا و دارو:

منافع برخی نمایندگان مجلس تامین نشود سازمان غذا و دارو را متهم به مافیا می‌کنند

سازمان غذا و دارو همیشه مورد اتهام و تهمت بیرون سازمان از جمله مافیای دارو و امضاهای طلایی بوده است

19 خرداد 1398 ساعت 13:30


سالم خبر : موضوع جدا شدن غذا از سازمان غذا و دارو که برخی از نمایندگان مجلس پیگیری می‌کنند و دنبال منافع خود هستند، خطر بزرگی برای امنیت غذایی است.

مهدی پیرضالحی در واپسین روز حضور خود در سازمان غذا و دارو در مراسم تکریم و معارفه رییس جدید سازمان فرصت یافت علاوه بر تاکید بر پاکیزگی و شفافیت این سازمان و مبرا دانستن آن از اتهام امضاهای طلایی؛ یادآور شود که پیگیری‌ها و فعالیت برخی از نمایندگان مجلس برای جداسازی غذا از سازمان غذا و دارو فقط به دنبال منافع شخصی آنان است و بس.

ضمن آنکه پیر صالحی در سخنان آغازین ش با تقدیر از اعتماد وزیر بهداشت و درمان به او تاکید می کند: در شرایطی خاص احساس کردم که نمی شود با شرایطی که مد نظر ایشان است کار کنم و بهتر است فرد دیگری را انتخاب کنند که همراه تر باشد.

پیرصالحی اگر چه در مورد شرایط جدید سعید نمکی وزیر بهداشت برای ادامه فعالیت او بیشتر توضیح نداد اما بر این نکته تاکید کرد که موافقت وزیر بهداشت با کنار رفتن او باری بزرگ از روی دوش او برداشته شده است. اگر چه او در میان سخنانش بر محدودیت اختیارات رییس سازمان غذا و دارو از یک سو و مسوولیت پزهزینه و پاسخ گویی به نهادهای مختلف را از جمله مشکلات فعالیت های مدیرانی همانند خود در این سمت می داند.

رییس سابق سازمان غذا و دارو همچنین گفت: سازمان غذا و دارو همیشه مورد اتهام و تهمت بیرون سازمان از جمله مافیای دارو و امضاهای طلایی بوده است؛ اما همیشه در همه جا گفته‌ام که سازمان غذا و دارو پاک‌ترین و شفاف‌ترین سازمان کشور است.
 
پیرصالحی ادامه داد: دلیل اینکه بحث مافیا و امضاهای طلایی مطرح می شود، این است که سازمان غذا و دارو یک سیستم رگولاتور است و وقتی مافیای غذا و دارو به سازمان مراجعه می‌کنند و به در بسته می خورند، احساس می کنند مافیای قوی‌تری جلوی آنها را گرفته است، همچنین وقتی برخی نمایندگان دنبال منافع خود هستند و تامین نمی شود همیشه شاکی هستند و سازمان را متهم به مافیا می‌کنند.
 
 وی با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو تنها نهادی است که از سال ۱۳۶۰ آمارنامه را در راستای شفافیت منتشر می‌کند، گفت: هر اتفاقی در سازمان توسط کمیته و کمیسیون انجام می‌شود، البته برای شفافیت بیشتر باید تلاش کرد، اما کارهای خوبی را شروع کردیم و اساسنامه سازمان در مرحله نهایی قرار دارد؛ همچنین پیشنهاداتی برای اصلاح کمیسیون‌ها به وزارت بهداشت ارائه کرده‌ایم که باید در هیئت دولت مصوب و به مجلس برود.
 
جزء لاینفک "غذا" از سازمان غذا و دارو
 
 وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو در حوزه غذا، فرآورده های آرایشی بهداشتی و مکمل ها مسوولیتی برای تامین ندارد و تنها مسئول سلامت آنهاست، تصریح کرد: موضوع جدا شدن غذا از سازمان غذا و دارو که برخی از نمایندگان پیگیری می‌کنند و دنبال منافع خود هستند، خطر بزرگی برای امنیت غذایی است.
 
وی ادامه داد: همچنین ممنوعیت ورود فراورده‌های آرایشی بهداشتی که توسط وزارت صمت ابلاغ شده است نیز یکی از خطرات است که تهدید افزایش قاچاق و فرآورده‌های تقلبی را بیشتر می‌کند.
 
پیرصالحی با اشاره به لزوم تقویت سازمان غذا و دارو با کمک وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه در دو ماه اول سال، ۵۰۰ میلیون دلار ارز دارو و تجهیزات را تامین کردیم که امیدواریم تلاش برای جذب منابع بیشتر ادامه پیدا کند.
 
 وی خاطرنشان کرد: حتما باید اختیارات شانه ساز کامل باشد؛ چون ایشان به عنوان رییس سازمان باید پاسخگوی نهادها باشند.
 
رییس سابق سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد:  باید تلاش کنیم که بگوییم از منافع مردم کوتاه نمی‌آییم حتی اگر به مافیا متهم شویم، باید در راستای شفافیت بیشتر در سازمان غذا و دارو حرکت کنیم.


کد مطلب: 4851

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4851/منافع-برخی-نمایندگان-مجلس-تامین-نشود-سازمان-غذا-دارو-متهم-مافیا-می-کنند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com