۰
رئیس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام کرد:

قیمت تجهیزات پزشکی مشمول ارز دولتی به طور مداوم پایش می شوند

تجهیزات پزشکی شامل دستگاهها، براساس مصوبه هیات دولت ارز دولتی دریافت نمی کنند و مشول ارز نیمایی هستند
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : ۴۸۳۹
قیمت تجهیزات پزشکی مشمول ارز دولتی به طور مداوم پایش می شوند
 سالم خبر: تجهیزات پزشکی شامل دستگاهها، براساس مصوبه هیات دولت ارز دولتی دریافت نمی کنند و مشول ارز نیمایی هستند این درحالیست که تجهیزات و ملزومات مشمول ارز دولتی از سامانه توزیع و با بازرسی های دوره ای به طور مداوم پایش می‌شود.

جمال تولی، رییس اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی در واکنش به اظهارات وحید کریمی دبیرانجمن رادیولوژی ایران درخصوص دریافت ارز توسط دستگاههای پزشکی و فروش 4 تا 5 برابری آنها بیان کرد: مطابق مصوبه شماره 63793/ت55633هـ مورخ 97/05/16 صرفاً تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری مشمول دریافت ارز سیستم بانکی هستند که این فهرست باید از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی گذاشته شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه فوق، فهرست تجهیزات و ملزومات پزشکی ضروری مشمول دریافت ارز سیستم بانکی تهیه و در اختیار بانک مرکزی گذاشته شده است و طبق این مصوبات تجهیزات(دستگاههای) پزشکی سرمایه ای، مشمول دریافت ارز نیمایی می شوند.

رییس اداره نظارت و بازرسی تجهیزات پزشکی ادامه داد: در خصوص ملزمات مصرفی مشمول ارز رسمی، طی بازرسی های دوره ای، نحوه و قیمت فروش اقلام بررسی و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع به مراجع ذیربط منتقل می‌شوند.

تولی گفت: در همین راستا شعبه تعزیرات حکومتی به منظور رسیدگی سریع و موثر بر تخلفات گرانفروشی در اداره کل تجهیزات پزشکی مستقر است و در صورتی که شکایتی دال بر گرانفروشی مطرح باشد، بلافاصله رسیدگی می شود.

رییس اداره نظارت و بازرسی تجهیزات پزشکی بیان کرد: انتظار می رفت دبیر انجمن رادیولوژی ایران مطالبات خود را در خصوص افزایش تعرفه از مسیرهای قانونی پیگیری نموده و از ارائه اطلاعات غیردقیق به اذهان عمومی خوداری می کردند.
 
کد مطلب : ۴۸۳۹
نام شما

آدرس ايميل شما