۰
حسینعلی شهریاری، نماینده مجلس

تفکیک غذا و دارو در سازمان غذا و دارو نه مصوبه دولت و نه در مجلس مطرح است

درخواست تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو به دو دوره قبل ریاست در سازمان غذا و درمان بازمی گردد
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۴۸۳۵
تفکیک غذا و دارو در سازمان غذا و دارو نه مصوبه دولت و نه در مجلس مطرح است
سالم خبر: تاکنون نه در مجلس و نه از سوی دولت، بحثی در مورد تفکیک و جداسازی بخش های مختلف سازمان غذا و دارو مطرح نشده است.

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این مطلب، در واکنش به شایعاتی درباره جداسازی بخش های مختلف سازمان غذا و دارو و تفکیک آن به دو سازمان مجزا به سالم خبر گفت: این مساله نه مصوبه دولت است و نه در مجلس مطرح شده است.

وی افزود: اگر سخنی هم در این باره
اظهار شده باشد حتما نقطه نظر شخصی افراد است وگرنه ما به دنبال جداسازی این سازمان و بزرگ کردن هرچه بیشتر دولت نیستیم. البته به دلیل اهمیت و پیچیدگی‌های بحث غذایی، پیشنهاداتی مبنی بر تدوین قانون مجزا در حوزه غذا مطرح شده است که اگر دولت همت کند و ظرف یک تا دو ماه اخیر این موضوع را در  قالب لایحه‌ای به مجلس ارسال کند، شانس تصویب ان بیشتر خواهد بود.

شهریاری در مورد موضوع درخواست
تحقیق و تفحص از سازمان غذا و دارو و وجود امضاهای طلایی در این سازمان هم گفت: در کمیسیون بهداشت و درمان این بحث همچنان مطرح و در دستور کار است اما این درخواست تحقیق و تفحص مربوط به دوره فعلی نیست و به بیش از دو سال پیش و احتمالا به دو دوره‌ی قبل ریاست در سازمان غذا و دارو باز می گردد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به نظارت های جدی تر و شفافیت بیشتر و مطمئن تری که در حال حاضر بر
فعالیت های سازمان غذا و دارو حاکم شده است گفت: ما با همکاری دستگاه ها و سازمان های مربوطه تلاش می کنیم شرایطی فراهم شود که نه تنها موضوع فساد و رانت در سازمان غذا و دارو مطرح نباشد بلکه اعتماد مردم به نشان این سازمان افزایش و سلامت جامعه ارتقا پیدا کند ضمن آنکه سلامت و شفافیت در این حوزه به گونه ای باشد که سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را به سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب کند.
 
کد مطلب : ۴۸۳۵
نام شما

آدرس ايميل شما