۰
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:

اعتیاد به بازی‌های ویدیویی یک اختلال روانی است

معتادان به بازی‌های دیجیتال در برخی مواقع تا 20 ساعت وقت خود را به بازی می‌گذرانند و حتی لذت خوابیدن و غذا خوردن را از دست می‌دهند
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۴۸۱۱
اعتیاد به بازی‌های ویدیویی یک اختلال روانی است
سالم خبر: سازمان جهانی بهداشت اعتیاد به بازی‌های ویدیویی و دیجیتال را در فهرست اختلالات روانی قرار داد.

به گزارش سالم خبر؛ به گفته ی این سازمان وابستگی به بازی‌های ویدیویی و دیجیتال به نوعی یک تیپ رفتاری محسوب می شود که می تواند چنان شدت پیدا کند که بر دیگر علایق فردی غلبه کند.

شیخار ساکسینا یکی از متخصصان سلامت و روان سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت: بر اساس تحقیقات جهانی، در برخی از شدیدترین موارد مشاهده می شود که معتادان به بازی ویدیویی و دیجیتال تا ۲۰ ساعت در روز وقت خود را به بازی می گذرانند و حتی لذت خوابیدن، غذا خوردن، کار یا مدرسه ودیگر فعالیت‌های روزمره را از دست می دهند.

به گفته ی او تنها تعداد کمی از کسانی که بازی‌های ویدیویی و دیجیتال بازی می کنند دچار
اختلال روانی می شوند و آگاهی از علائم اولیه اعتیاد به این بازی‌ها می تواند به جلوگیری از تبدیل آن به اختلال روانی کمک کند.

این متخصص سلامتی روانی همچنین می گوید: تنها در صورتی که رفتارهایی مانند ساعات زیاد بازی در روز برای یک سال ادامه یابد، خطر تبدیل آن به یک اختلال روانی بیشتر می شود.

این اعلام در حالیست که «ائتلاف بازی‌های ویدیویی» که یک گروه لابی در این صنعت به شمار می رود گفته است که محصولاتشان در تمام انواع پلتفرم‌ها، برای بیش از ۲ میلیارد کاربر در سراسر جهان، کاملا امن و لذت بخشند.

طبقه بندی بین‌المللی اختلالات روانی که در در ۱۰ سال گذشته به‌طور مرتب به روزرسانی شده است، بیش از ۵۵ هزار آسیب، اختلال و عوامل مرتبط با مرگ را در برگرفته  است.
 
 
کد مطلب : ۴۸۱۱
نام شما

آدرس ايميل شما