۰
معاون اول رییس جمهوری:

نمی توانیم به مردم کالای بی کیفیت تحمیل کنیم

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۸۰
نمی توانیم به مردم کالای بی کیفیت تحمیل کنیم
سالم خبر: معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر لزوم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، اظهار کرد: باید محصول کارخانه‌ها و شرکت‌های صنعتی محصولی خوب و رقابتی باشد، چراکه نمی‌توانیم به مردم بگوییم کالاهای موجود را حتی اگر کیفیت مناسب ندارند، خریداری کنید.

به گزارش سالم خبر اسحاق جهانگیری عصر دوشنبه در نشستی با حضور کارآفرینان، منتخبین استارت‌آپ‌ها و واحدهای دانش‌بنیان که در پارک فناوری پردیس برگزار شد، با تاکید بر اینکه صنعت کشور نیز باید مجهز به فناوری‌های روز باشد، گفت: متاسفانه ساختارهای بنگاه‌های اقتصادی کشور ساختارهای فناورانه نیست و ترکیب نیروی انسانی در این بنگاه‌ها نیازمند اصلاح است. تحقیق، توسعه و آموزش نیروی انسانی در این بنگاه‌ها مناسب نیست و ماشین‌آلات مورد استفاده در کارخانه‌ها کهنه هستند و از چنین کارخانه‌هایی نمی‌توان انتظار داشت که محصول رقابتی خارج شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد اظهار داشت: ما در منطقه ای هستیم که رقبای جدی داریم و برخی از این کشورها بی جهت و گویا از روی توهم برای ما شاخ و شانه می کشند و این در حالی است که ایران جزو قدرتمند ترین کشورهای منطقه است و از نظر توانمندی و تمدن در جایگاه نخست منطقه قرار دارد.

جهانگیری اضافه کرد: البته کشوری که می‌خواهد چنین موقعیتی داشته باشد باید از اقتصاد قوی برخوردار بوده و اتکاء آن به درآمدهای نفتی کم باشد.
معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: این که گاهی گفته می شود اتکاء اقتصاد کشور را از نفت به سمت کشاورزی، معادن و یا توریسم هدایت کنیم ممکن است توصیه خوبی باشد اما کشاورزی و معدن نیز نمی تواند جایگزین درآمدهای نفتی باشد.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: هر اقدامی که بخواهد در کشور انجام شود در وهله نخست نیازمند شکل گیری اراده در سطوح بالا است و خوشبختانه مدتی است که مقام معظم رهبری خود پرچم دار توسعه علم و فناوری در کشور شده اند و دولت نیز پای این موضوع ایستاده است.
جهانگیری خاطر نشان کرد: اصلاح قوانین و مقررات وظیفه ماست و مهم این است که شرکت‌های دانش‌بنیان اراده کافی و به ملت و کشور علاقه داشته باشند و خواهان پیشرفت کشور باشند و در مشکلات و موانع شانه خالی نکنند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه در یک کشور در حال توسعه وجود موانع و مزاحمت‌هایی در پیش روی انجام کارهای نو و جدید امری طبیعی است گفت: البته ما به سرعت به دنبال اصلاح مقررات و قوانین مزاحم خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد زیرساخت های لازم و مسیر توسعه را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه اراده دولت بر این است که مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را مرتفع کند، گفت: دولت مصمم است تسهیلات مورد نیاز پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم کند تا این شرکت‌ها رشد کنند و در سطح جهان مطرح شوند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید داخلی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت فهرستی از کالاهای تولید داخل را احصاء کرده و دولت به همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی ابلاغ کرده است که حق ندارند کالای خارجی که نمونه مشابه آن در کشور تولید می‌شود، خریداری کنند.

در ابتدای این نشست نیز رئیس پارک فناوری پردیس گزارشی از فعالیت ها و اهداف این پارک ارائه کرد و سپس تعدادی از مدیران استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به بیان نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.
 
کد مطلب : ۴۸۰
نام شما

آدرس ايميل شما