محیط کار استرس‌زا و کمبود خواب خطر مرگ مبتلایان به فشار خون را افزایش می‌دهد

براساس گزارش انجمن قلب امریکا 103 میلیون بزرگسال در ایالت متحده امریکا مبتلا به فشار خون بالا هستند

5 خرداد 1398 ساعت 15:13


سالم خبر: محققان اعلام کردند که محیط کار استرس‌زا همراه با کمبود خواب در افراد مبتلا به پرفشاری خون می تواند منجر به افزایش خطر مرگ و میر تا میزان سه برابر در این افراد شود.
 
به گزارش سالم خبر، تحقیقات اخیر نشان داده است افرادی که خواب و استرس خود را مدیریت می کنند، در مقایسه با افراد با فشار خون بالا که دچار استرس و بی خوابی هستند به مراتب به میزان کمتری دچار بیماری های قلبی عروقی می شوند.
 
طبق داده های دریافتی توسط محققان ، دو هزار نفر از کارمندان بین سن 25 تا 65 سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که در برخی موارد مشاهده شد فراد با فشار خون بالا دچار بیماری قلبی عروقی یا دیابت نیستند.
 
اگرچه استرس یا بی خوابی ناشی از شغل،  خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی را افزایش می دهد، اما خطر ابتلا به این بیماری در افرادی که دچار استرس و بی خوابی در زندگی روزمره خود هستند، بالاتر است.
 
فشار خون بالا معضل این روزهای مردم
 
طبق نظر انجمن قلب آمریکا (AHA)، فشارخون طبیعی برای بزرگسالان زیر 80/120میلیمتر جیوه (mmHg) است، در حالی که فشار خون طبیعی در افراد مبتلا به فشار خون بالا ، بالاتر از 80/130 میلی متر جیوه است.
 
فشار خون بالا یکی از معضل های بزرگ این روزهای ایالات متحده است، طبق برآورد AHA، نزدیک به 103 میلیون بزرگسال در ایالت متحده مبتلا به فشار خون بالا هستند.
 
این تعداد تقریبا نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده را تشکیل می دهند و کارشناسان خاطر نشان می کنند که میزان مرگ و میر ناشی از فشار خون بالا در حال افزایش است. در واقع، از سال 2005 تا 2015، مرگ میر ناشی از فشار خون نزدیک به 11 درصد افزایش یافته است.
 
بسیاری از عوامل می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهند که بعضی از آنها غیرقابل کنترل هستند که می توان به افزایش سن، جنس بیولوژیکی و وراثت در این مورد اشاره کرد.
 
با این حال، عوامل دیگر مانند مصرف سیگار، کلسترول خون بالا، فشار خون بالا، عدم فعالیت بدنی و داشتن اضافه وزن، نقش مهمی در در ابتلا به بیماری های قلبی ایفا می کنند.
 
فشار خون بالا یک عامل خطرآفرین در بیماری های قلبی است؛ زیرا وقتی فشار خون بالا می رود، قلب با فشار بیشتری خون را پمپاژ می کند. 
 
فشار ناشی از فشار خون، عضلات قلب را ضخیم می کند، و همچنین می تواند باعث آسیب رساندن به دیواره های عروق شود. در نتیجه، میزان انتقال اکسیژن به به اندام های بدن کاهش می یابد و در طول زمان با توجه به افزایش حجم فشار خون رسانی، قلب آسیب می بیند.
 
استرس در خواب سلامت قلب را به خطر می‌اندازد
 
استرس یکی دیگر ازعوامل خطر آفرین در بروز بیماری های قلبی است .
 
طبق مطالعات انجام شده، محققان یک محیط استرس زا را محلی تلقی می کنند که مدیریت آن ، توقعات بالایی را از کارکنان خود انتظار دارد  بدون آنکه بر فعالیت آنان کنترلی داشته باشد.
 
حفظ کردن خواب، شایع ترین مشکل در افراد مبتلا به مشاغل پر استرس است." "آنها ساعت 4 صبح از خواب بیدار می شوند تا به دست شویی بروند و تا زمانی که مجددا به خواب بروند در مورد چگونگی مقابله با مسائل مربوط به کار فکر می کنند.
 
فشارخون به تنهایی یک عامل خطرناک در بروز بیماری های قلبی است، اما بی‌خوابی و استرس مرتبط با کار، مشکلات بالقوه ای را به همراه می آورد.
 
 


کد مطلب: 4792

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4792/محیط-کار-استرس-زا-کمبود-خواب-خطر-مرگ-مبتلایان-فشار-خون-افزایش-می-دهد

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com