۰
به همت محققان دانش‌بنیان ؛

ایران سومین تولیدکننده کیت اتوکین پی‌ ار پی جهان شد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۴۷۸۲
ایران سومین تولیدکننده کیت اتوکین پی‌ ار پی جهان شد
سالم خبر : مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در زمینه تولید محصولات فناورانه مهندسی پزشکی گفت: ایران سومین تولیدکننده کیت اتوکین پی ار پی در جهان محسوب می‌شود و پس از این دیگر اتوکین تراپی، درمان لوکس نیست.
 
محمدحسین ارژنگیان درباره تولید کیت اتوکین پی ار پی در کشور به ایرنا گفت : پس از یک سال تحقیق توانستیم سومین تولیدکننده اتوکین در جهان، پس از کشورهای آمریکا و آلمان باشیم.
 
وی درباره اهمیت این محصول در درمان نوین بیماری آرتروز بیان کرد: قیمت تولید کیت ایرانی، یک‌دهم مشابه خارجی است، این تکنولوژی فقط در حوزه ارتوپدی کاربرد ندارد و در درمان سوختگی‌ها، دیابت و زخم‌ها هم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
 
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به همکاری با مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه تهران اظهار داشت: با تولید اولین کیت مدار بسته در شرکت ما، ژل پلاکتی مشتق از خون بند ناف جداسازی می‌شود و در درمان بیماران ای بی و سوختگی استفاده خواهد شد.
 
وی بیان کرد: این کیت به ایتالیا هم صادر می‌شود و جزو ۵ کیت برتر دنیا محسوب می‌شود.
 
پی آر پی یا پلاسما درمانی (PRP) روشی طبیعی است که با استفاده از اجزای خون خود بیمار برای تحریک و نوسازی بافت‌های آسیب دیده در مناطق صورت، گردن، سر و سینه، دست‌ها و بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
در این روش مقداری از خون بیمار گرفته شده و توسط کیت‌های ویژه‌ای، پلاکت آن جداسازی و غنی می‌شود تا در مرحله بعد، این پلاکت غنی تزریق شود. پلاکت‌ها حاوی انواع محرک‌های رشد هستند.
 
امروزه از این روش برای تحریک رشد مو، کلاژن‌سازی و از بین بردن چروک‌ها، زخم بستر و زخم‌های دیابتی، جراحی‌ها و آرتروز استفاده می‌شود. درمان آرتروز بسیار هزینه‌بر و سخت و پیچیده است. به همین دلیل در سال‌های اخیر به PRP به عنوان یک راه امیدبخش در درمان علائم و کنترل آرتروز مفاصل بزرگ، بسیار پرداخته شده است.
کد مطلب : ۴۷۸۲
نام شما

آدرس ايميل شما