با مهر تایید FDA برای شرکت داروسازی Novartis AG

داروی هورمون درمانی زنان یائسه با Piqray رنگی واقعی به خود گرفت

شرکت نوارتیس طی این روزها خبر خوش اما گرانی نیز برای تایید داروی بیماری نادر آتروفی عضلانی نخاعی نوزادان از سوی FDA داشت

4 خرداد 1398 ساعت 15:46


سالم خبر: اداره غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اعلام کرد که درمان ترکیبی شرکت داروسازی Novartis AG را که نوعی هورمون درمانی برای زنان یائسه و همچنین مردان مبتلا به سرطان پیشرفته پستان است را تایید کرده است.
 
به گزارش سالم خبر از خبرگزاری رویترز،FDA  در بیانیه ای اعلام کرد که داروی alpelisib، با نام تجاری Piqray  ، متعلق به دسته ای از داروهای شناخته شده به عنوان مهارکننده های PI3K است و برای اولین بار است که مورد تایید قرار می گیرد.

این درمان ترکیبی هورمونی برای درمان سرطان پستان HER2-مثبت با جهش ژنی PIK3CA مورد تایید قرار گرفته است و به سرعت تحت برنامه آزمایشی FDA قرار گرفت.
 
اگر چه جهش های PIK3CA شایع ترین تغییر ژنتیکی در سرطان پستان مثبت گیرنده هورمون است، اما محققان زیادی برای درمان ، دچارناامیدی شده بودند.
 
شرکت داروسازی Roche ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان داروهای سرطانی جهان، سال گذشته، تحقیق و توسعه ی داروهای  هورمونی - تجویزی PI3K خود با نام taselisib  را به دلیل مزایای محدود و عوارض جانبی بیش از حد ،متوقف کرد.
 
به غیر از آن، Novartis  توانست تاییدیه ی FDA برای ژن درمانی خود با نام Zolgensma، برای آتروفی عضلانی نخاعی را دریافت کند که هزینه ی درمان آن را 2.1 میلیون دلار قیمت گذاری کرده است.
 


کد مطلب: 4781

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4781/داروی-هورمون-درمانی-زنان-یائسه-piqray-رنگی-واقعی-خود-گرفت

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com