وحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران اعلام کرد:

قیمت تجهیزات پزشکی به‌رغم تخصیص ارز دولتی، ۴ برابر افزایش یافته است

چرا همان نظارتی که بر خدمات پزشکان اعمال می شود بر تجهیزات پزشکی اعمال نمی‌شود تا قیمت تجهیزات چنین افزایش نجومی نداشته باشند

4 خرداد 1398 ساعت 12:27


سالم خبر : دولت با وجود آنکه برای خیلی از اقلام تجهیزات پزشکی ارز دولتی و نیمایی اختصاص داده است اما به  دلیل نبود نظارت موثر بر آن این اقلام ۴ تا ۵ برابر افزایش قیمت داشته است.
 
به گزارش سالم ، وحید کریمی دبیر انجمن رادیولوژی ایران با بیان این مطلب و با گلایه از اینکه تعرفه های خدمات پزشکی بدون در نظر گرفتن واقعیت های اقتصادی و تنگناهای حاکم بر موسسات پزشکی اعلام شده است، گفت: در حال حاضر شاهد افزایش ۴ تا ۵ برابری قیمت تجهیزات پزشکی هستیم.
 
دبیر انجمن رادیولوژی ایران، گفت: این از منطق به دور است که در شرایط فعلی تعرفه های پزشکی تغییر چندانی نداشته باشد اما در حال حاضر شاهدیم تجهیزاتی که به موسسات پزشکی فروخته می شود، ۴ تا ۵ برابر افزایش قیمت داشته باشد.
 
وی افزود: چرا همان نظارتی که بر خدمات پزشکان اعمال می شود تا تعرفه ها را رعایت کنند بر شرکت های تجهیزات پزشکی اعمال نمی شود تا قیمت تجهیزات چنین افزایش نجومی نداشته باشد.
 
کریمی گفت: پمپاژ فضای بی اعتمادی بین پزشکان و بیماران توسط برخی رسانه ها آسیب های جبران ناپذیری خواهد داشت.
 
وی افزود: جامعه پزشکی اوضاع سخت اقتصادی را به خوبی درک می کند و خواهان فشار مالی بیشتر بر مردم نیست. هیئت دولت هم باید از اختیاراتش استفاده کند و از پزشکان در برابر اتفاقات اقتصادی مراقبت نماید تا ادامه فعالیت موسسات پزشکی با کیفیت مقبول ممکن شود. به طور مثال دولت می تواند با کنترل قیمت تجهیزات پزشکی بدون افزایش تعرفه به موسسات پزشکی کمک کند.
 
وی با طرح این سئوال که آیا از نظر هیئت دولت این افزایش قیمت تجهیزات پزشکی منطقی است، گفت: عدم مراقبت از سیستم پزشکی توسط دولت و تحمیل تجهیزات با قیمت چندین برابر، به تدریج باعث افت کیفیت خدمات خواهد شد و روند درمان بیماران هزینه های بیشتری را بر اقتصاد درمان تحمیل خواهد کرد. برای نمونه اگر موضوع تشخیص دقیق رادیولوژی در بیماری های انکولوژی با پروتکل های مناسب قابل احصا نباشد چه بسا افزایش هزینه های غیر موثر شیمی درمانی، رادیوتراپی و…، را موجب می شود.


کد مطلب: 4773

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4773/قیمت-تجهیزات-پزشکی-به-رغم-تخصیص-ارز-دولتی-۴-برابر-افزایش-یافته

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com