۰
یک فوق تخصص تصویربرداری پستان در گفت و گو با سالم خبر:

 90 درصد از موارد سرطان پستان قابل درمان است

از هر هشت زن در کشور یک نفر به سرطان پستان مبتلا می شود که میانگین سنی اغلب آنان بین 30 تا 40 سال است
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۴۷۶۷
 90 درصد از موارد سرطان پستان قابل درمان است
سالم خبر: یک فوق تخصص تصویربرداری پستان اعلام کرد: از هر هشت زن در کشور یک نفر به سرطان پستان مبتلا می شود که میانگین سنی اغلب آنان بین 30 تا 40 سال است.

سید امین آستانی در گفت و گو با سالم خبر با بیان این اینکه این میزان شیوع سرطان پستان در ایران همانند زنان دیگر کشورهای جهان است عنوان کرد: حدود 80 درصد از توده های سرطانی پستان از طریق خود آزمایی و معاینه توسط خود فرد کشف و به پزشک مراجعه می شود که در برخی موارد به دلیل عدم آگاهی زنان نسبت به علائم این بیماری فرد در مرحله بسیار پیشرفته ی سرطان پستان قرار دارد.

وی درباره ابزارهای درمان و حمله به سرطان پستان گفت: با پیشرفت شیمی درمانی های متنوع، تکنیک
های جراحی با کیفیت و پرتودرمانی شاهد درمان سرطان پستان در بازه زمانی کوتاه هستیم که موجب کاهش مرگ و میر در کشور نیز شده است.

وی افزود: مزیتی که در تشخیص سرطان پستان وجود دارد، تشخیص زودهنگام این سرطان با غربالگری است که برخلاف روش های قبل که فقط در هنگام مشاهده ی برجستگی های در این ناحیه این بیماری تشخیص داده می شد، می توانیم از این طریق به تشخیص زودهنگام بیماری دست یابیم.

این فوق تخصص تصویربرداری پستان بیان داشت: 90 درصد از موارد سرطان پستان قابل درمان و تومورها در اندازه ی زیر دو سانتی متر قابل تشخیص است که این بهترین شرایط برای آغاز درمان است و به همین دلیل است که بسیاری از موارد سرطان پستان
در کشور در درمان موفق بوده است.

غربالگری پستان از 40 سالگی

این فوق تخصص تصویربرداری پستان گفت: زنانی که هیچ عارضه و ریسک فاکتوری در ارتباط با سرطان پستان ندارند، غربالگری یا ماموگرافی بر روی این افراد ضروری است تا عارضه کمتر باشد و تشخیص زودهنگام بیماری انجام شود.

آستانی افزود: ماموگرافی سالیانه پستان در زنان از 40 سالگی توصیه می شود تا درصورت مشاهده هر گونه مورد مشکوکی بتوانیم با ابزارهای تشخیصی از پیشرفت آن جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت زیادی داریم که در دهه های گذشته  سابقه سرطان پستان داشتند و درحال حاضر به زندگی خود ادامه می دهند، گفت:  اگر این بیماری زودهنگام
تشخیص داده شود، مدت درمان آن همچون سرماخوردگی، بیمار را طی مدت کوتاهی درگیر می کند و بهبود می یابد.

عوامل مستعدکننده سرطان پستان

این فوق تخصص تصویربرداری پستان درباره عوامل مستعدکننده سرطان پستان اظهارداشت: سابقه فامیلی در اقوام درجه اول، نازائی، زایمان نکردن و نداشتن شیردهی، اولین حاملگی زن در بالای 35 سال، تابش اشعه ایکس به قفسه سینه و مصرف 4 سال یا بیشتر قرص پیشگیری از بارداری و ... از عوامل مستعدکننده سرطان پستان است.
 
وی توصیه کرد که لازم است بانوان کشور جهت حفظ سلامت خود، حقایقی را در مورد این بیماری بدانند و خود آزمایی پستان را یاد گرفته و انجام دهند.
 
 
 
 
 
کد مطلب : ۴۷۶۷
نام شما

آدرس ايميل شما