۰
سعید نمکی در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشار خون در پاسخ به سوال سالم خبر:

مبنای کنترل ملی فشارخون در کشور همان گایدلاین های قدیمی است

هنوز پایشی برای پرفشارخون ترین مردم شهر و استان انجام نشده است
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۷۰۰
مبنای کنترل ملی فشارخون در کشور همان گایدلاین های قدیمی است
سالم خبر: وزیر بهداشت و درمان اعلام کرد: در کشور ما در کنترل فشارخون از گایدلاین های گذشته استفاده می شود و بسیج کنترل ملی فشار خون نیز بر این مبنا عمل خواهد کرد.

سعید نمکی در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در پاسخ به سوال سالم خبر درباره اینکه بیشترین تعداد بیماران پرفشارخون در کدام استان ها ساکن هستند گفت: در مملکت ما هرنقطه پرتراکم این تنوع و گرفتاری و مناطقی که ژن های غالب وجود دارد احتمال پرفشاری خون وجود دارد. اما هنوز پایشی درخصوص پرفشار خون ترین جمعیت متعلق به کدام شهرها یا استان هاست به شکل شفاف انجام نشده است و طی مهرماه همزمان با روز جهانی قلب پایش انجام شده و نتایج
آن ارایه می شود.

وی با بیان اینکه ما در بسیج ملی کنترل فشارخون در استانی خاص متمرکز نیستیم، بیان داشت: ما سطح اندازه گیری فشارخون را از سن 30 سال به طور یکسان انجام می دهیم.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه آمریکا در کنترل فشارخون از دستورالعمل های به روز شده استفاده می کنند، تصریح کرد: ما در کشور هنوز از گایدلاین های قدیم خودمان استفاده می کنیم . اما بدین معنا نیست که مردم به فشارخون 14 بر 9 بسنده کنند. بلکه باید فشار خون آنان کنترل شود.

نمکی بر نقش رسانه ملی بر آگاهی رسانی کنترل فشار خون تاکید کرد و گفت: ما رایزنی های خود را در این خصوص داریم تا کمتر شاهد پرفشاری خون مردم باشیم.
کد مطلب : ۴۷۰۰
نام شما

آدرس ايميل شما