هیات امنای ارزی و اداره کل تجهیزات پزشکی تکذیب کردند:

باتری قلب؛ هیچ‌گونه کمبود و افزایش قیمتی نداریم

تامین باتری قلب در بخش دولتی از طریق درخواست بیمارستان به هیات امنای ارزی صورت می‌گیرد و با نرخ مصوب و رسمی در اختیار آنها قرار می‌گیرد

23 ارديبهشت 1398 ساعت 12:08


سالم خبر : شایعه کمبود و افزایش نجومی قیمت باتری قلب در حالی در فضای مجازی کشور موجب نگرانی بیماران شد که رییس اداره نظارت بر تامین و نگهداشت تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و درمان در واکنش به این خبر اعلام کرد: از سال گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین پیس میکر و ICD صورت گرفته و در حال حاضر کمبودی در این خصوص نداریم.
 
به گزارش سالم خبر محمدمهدی علاالدین، افزود: برای واردات این اقلام، ارز دولتی مورد نیاز تخصیص یافته و در این خصوص تامین کنندگان ICD و پیس میکر نسبت به تامین این اقلام برای مراکز درمانی سراسر کشور اقدام می‌کنند.
 
براساس گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، علاالدین گفت: طی دو ماهه نخست امسال، اقدامات لازم جهت تخصیص و تامین ارز به منظور واردات انواع پیس میکر و ICD صورت گرفته، که با ترخیص آن از گمرک، کمبودی در این خصوص در سال ۱۳۹۸ نخواهیم داشت.

هچنین یک مطلع در هیات امنای ارزی نیز با کذب خواندن این خبر به سالم خبر گفت: هیچ گاه باتری قلب در بیمارستان ذکر شده 40 میلیون تومان نبوده است که به میزان 250 میلیون تومان افزایش قیمت داشته باشد.

وی افزود: قیمت های این باتری ها براساس کارکرد و نیاز بیمار از 15 تا 25 میلیون تومان متغیر بوده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در واکنش به این خبر به ایرنا گفت: این اخبار کذب است؛ ذخیره باتری قلب برای سه ماه در کشور وجود دارد، با این حال سفارش واردات آن داده شده است و جای نگرانی نیست.

حسین صفوی، افزود: در ارتباط با ضربان ساز (پیس میکر Pacemaker) و دفیبریلاتور قلبی داخلی (آی سی دی ICD) ممکن است هنگامی که بیماران توسط بیمه و دولت پوشش داده می شوند، مانند همه جای دنیا با توجه به اینکه وضعیت بیمار چقدر ضروری است، صف انتظار شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: هیچ کمبودی در زمینه پیس میکر و آی سی دی وجود ندارد و از اسفندماه سال گذشته برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده است و تعداد قابل توجهی از این تجهیزات در انبار هیات امنای ارزی وجود دارد.

صفوی اضافه کرد: تامین باتری قلب در بخش دولتی از طریق درخواست بیمارستان به هیات امنای ارزی صورت می گیرد و با نرخ مصوب و رسمی در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی افزود: پیس میکر و آی سی دی به اندازه کافی داریم؛ با این حال دوباره درخواست تامین آن را داده ایم، تامین ارزی آن صورت گرفته و تا پایان سال دوباره وارد کشور می شود.وی درخصوص قیمت 250 میلیون تومانی اعلام شده در برخی خبرها برای باتری قلب نیز اظهار داشت: امکان ندارد که پیس میکر و آی سی دی با این قیمت ها به فروش برسد چون در بیمارستان دولتی از طریق هیات امنای ارزی و در بیمارستان های خصوصی توسط شرکت های خصوصی تامین می شود.
 


کد مطلب: 4680

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4680/باتری-قلب-هیچ-گونه-کمبود-افزایش-قیمتی-نداریم

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com