۰

داروهای جدید سرطان در سال 2020 پر اثر اما پرهزینه هستند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۶۷
داروهای جدید سرطان در سال 2020 پر اثر اما پرهزینه هستند
سالم خبر: اگر چه بیماری سرطان یکی از مرگبار ترین بیماری های قرن اخیر است و هر روزه بر شمار مبتلایان به این بیماری افزوده می شود اما شرکت های دارویی تا کنون موفقیت زیادی درتهیه داروهای مناسب برای درمان این بیماری نداشته اند.
 
در سال ۲۰۱۷ میلادی شمار زیادی از شرکت های دارویی برای تولید داروهای مناسب در درمان این بیماری  سرمایه گذاری کردند . داروهایی که از طریق اثر گذاری روی سیستم ایمنی بدن بیمار و ترکیب چند داروی موجود در بازار ، قدرت بدن را برای مقابله با بیماری بیشتر می کند.
 
براساس گزارش های موجود در سال ۲۰۱۷ میلادی بالغ بر ۸۰۰ نفر تحت درمان با این داروهای تازه قرار گرفته اند و ۸۰ درصد از این افراد توانستند سلامت خود را بدست آورند که خبر بسیار خوبی برای صنعت دارو ودرمان در دنیا است ولی مساله مهمی که این رابطه وجود دارد ، قیمت داروها در بازار است .البته برخی از این داروها دارای  عوارض جانبی زیادی هم بودند که  مطالعه روی آنها و تلاش برای برطرف کردن نواقص ایجاد کننده این عوارض هم افزایش یافت. اما برآیند تمامی این تلاش ها را می توان در عرضه داروهایی دانست  که قرار است  تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار مصرف شود .
 
جیمی مارس یکی از پژوهشگران داروهای سرطان در امریکا در این مورد گفت: ما موفقیت های زیادی در ساخت داروهای مناسب برای مبارزه با سرطان کسب کردیم. مساله اصلی این است که  داروهای جدید قدرت دفاع بدن بیمار را بیشتر می کند و مانع از گسترش بیماری می شود . ولی یک مساله در این بازار وجود دارد که  می تواند تقاضا برای این داروها را کم کند و آن افزایش قیمت داروهای مبارزه با سرطان است .
 
انتظار می رود از سال ۲۰۲۰ میلادی قیمت داروهایی که برای مبارزه با سرطان در بازار وجود خواهد داشت دو تا سه برابر قیمت داروهای کنونی باشد. با در نظر گرفتن این نکته هم اکنون هم درمان بیماری بسیار پر هزینه است ، باید دید دو تا سه برابر شدن این هزینه در سال های آتی تا چه اندازه می تواند روی تقاضا برای  دارو اثر داشته باشد.
 
طبق مطالعات انجام شده در امریکا هم اکنون متوسط هزینه ای که یک بیمار مبتلا به سرطان برای درمان بیماری خود می کند ۱۴۷ هزار  و ۴۰۰ دلار امریکا است و شمار زیادی از مردم در امریکا توانایی مالی لازم برای تامین این هزینه را ندارند به خصوص که شرکت های بیمه ، تامین هزینه های مربوط به بیماری های خاص را بر عهده نمی گیرند. با دو یا سه برابر شده هزینه درمان، یعنی یک فرد مبتلا به این بیماری سخت که اغلب توان کار کردن را هم از دست می دهد باید بین ۳۰۰ هزار تا ۴۵۰ هزار دلار برای  تهیه داروها بپردازد. رقمی که بسیار زیاد است و مطمئنا شمار کمی از مردم دنیا و حتی ساکنان کشورهای صنعتی توانایی مالی لازم برای پرداخت این هزینه را دارند.
 
جیمی مارس بر این باور است که عرضه دارو با این قیمت نمی تواند مشکلی از مشکلات جامعه حل کند و بهتر است سرمایه گذاری برای تهیه داروهایی انجام شود که با قیمت مناسب تری وارد بازار می شوند. طرحی که بدون شک به بیماران کمک بزرگی خواهد کرد.
 
کد مطلب : ۴۶۷
نام شما

آدرس ايميل شما