نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

از نمکی حمایت می کنیم

در گذشته نیز گزارش‌هایی مبنی بر امضاهای طلایی و رانت وجود داشت که به رغم تقاضای تحقیق و تفحص مجلس راه به جایی نبرد

21 ارديبهشت 1398 ساعت 11:11


سالم خبر: پس از اظهارات سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در مورد برخورد قاطعانه از سوی او با هرگونه رانت و امضای طلایی در سازمان غذا و دارو نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره واکنش نشان داده و اظهار داشت: حتما وزیر بهداشت و درمان از سازمان زیر مجموعه خود چنین اطلاعاتی را دارند و انتظار ما این است که چنانچه ایشان به این قضیه واقف هستند رسیدگی فوری تری را دستور کار خود قرار دهند.

محمد نعیم امینی فرد، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در این باره به ایکنا گفت: کمیسیون بهداشت مجلس، وزیر بهداشت را در خصوص شفاف‌سازی که یک امر واجب و حیاتی است و نافی این امضاهای طلایی و رانت محسوب می‌شود حمایت خواهد کرد.  

وی بیان کرد: باید به مسئله استانداردسازی و کیفیت محصولات داخلی توجه ویژه داشته باشیم چراکه جان انسان قابل معامله نیست.

قبلا اقدام کردیم نتیجه نداد

این نماینده مجلس، افزود: در گذشته نیز گزارش های مبنی بر امضاهای طلایی و رانت در این زمینه وجود داشت و برخی از نمایندگان، تحقیق و تفحص‌هایی را تقاضا کرده بودند اما این تحقیق و تفحص‌ها به هر ترتیب انجام نشد اما اکنون که وزیر بهداشت به این نتیجه رسیده، ضروری است که اقدام جدی انجام دهند و کمیسیون بهداشت مجلس نیز در خصوص شفاف‌سازی که یک امر واجب و حیاتی است و نافی این امضاهای طلایی و رانت محسوب می‌شود حمایت خواهد کرد.

امینی فرد در مورد اینکه وزیر بهداشت از دولت خواسته تا مانع بخش خصوصی نشود تا راه را برای برخی ببندد و برای برخی باز کند، تصریح کرد: این امر درستی است و در قوانین بالادستی و عادی این مسئله را داریم اما نکته مهم وجود کیفیت است یعنی باید به مسئله استانداردسازی و کیفیت محصولات داخلی توجه ویژه داشته باشیم چون جان انسان قابل معامله نیست.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که به رغم حمایت از تولید داخلی اما تولیدات داخل هم باید به سطح مشخصی از استاندارد برسند.

وی با بیان اینکه در دستگاه‌های دولتی نباید رانت‌خواری و بی‌عدالتی باشد و همه عدالت را حس کنند، خاطرنشان کرد: به هر حال باید عدالت رعایت شود و در صورت وجود تولیدات داخلی واردات محصولات مشابه به کشور انجام نشوند.
 


کد مطلب: 4653

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4653/نمکی-حمایت-می-کنیم

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com