۰
دستور جدید مدیرکل تجهیزات پزشکی به صاحبان این صنایع:

هرگونه پیش‌شرطی برای فروش تجهیزات‌پزشکی ممنوع

شرکت های تامین کننده تجهیزات پزشکی  باید از هرگونه اجبار مراکز درمان به خرید اقلام سبدی خودداری کنند
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۴۶۴۶
هرگونه پیش‌شرطی برای فروش تجهیزات‌پزشکی ممنوع
سالم خبر: تولید کنندگان، واردکنندگان و توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی طی دستوری از سوی مدیر کل تجهیزات پزشکی ملزم شدند برای فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی خود از گذاشتن هر گونه پیش شرطی برای مراکز درمانی خودداری کنند.

به گزارش سالم خبر، سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در سفر اخیر خود به کاشان تاکید کرد که باید نگاه ویژه ای به حوزه ی تجهیزات پزشکی داشت ضمن آنکه بازار این صنعت نیز نیازمند اصلاح است.

شاید در پی همین نگاه ویژه و مورد تایید وزیر بود که سید حسن صفوی امروز طی دستوری به تمامی شرکت های تجهیزات پزشکی چارچوب های جدیدی برای عرضه ی این محصولات برای آنان وضع کرد.

در این نامه مدیر کل اداره تجهیزات
پزشکی با تاکید بر ضرورت تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی و لزوم انجام به موقع خدمات پس از فروش و جلوگیری از اختلال در روال سلامت و درمان اعمال هرگونه شرط یا پیش شرط پرداخت نقدی یا تعیین دوره های کوتاه مدت پرداخت جهت فروش تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی و انجام خدمات پس از فروش را ممنوع کرد.

ضمن آنکه شرکت های تامین کننده تجهیزات پزشکی  باید از هرگونه اجبار مراکز درمان به خرید اقلام سبدی خودداری کنند.

براساس این دستور این شرکت ها از هر گونه فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی به صورت نامتوازن و نامتناسب با نیاز مراکز درمانی به جهت پیشگیری از کاستی های بعدی باید خودداری کنند.

به
گزارش سالم خبر، خرابی برخی دستگاه های دیالیز در استان های جنوبی کشور که در یکی از موارد منجر به جان باختن سه بیمار در استان خوزستان شد موضوع خدمات پس از فروش به موقع در این دستور را به خوبی نمایان می کند.

به گزارش خبرنگار ما با توجه به حجم بالای مراجعات بیماران نیازمند دیالیز و استهلاک این گونه دستگاه ها، خدمات به موقع پس از فروش این گونه تجهیزات برای خدمات رسانی بهتر به بیماری و جلوگیری از اختلال در روال سلامت مورد تاکید قرار گرفته است . نبود خدمات پس از فروش به موقع این دستگاهها در برخی موارد به دلیل بدهی های مراکز درمانی موجب شده است اختلالاتی در خدمات دهی به بیماران ایجاد شود.
 
کد مطلب : ۴۶۴۶
نام شما

آدرس ايميل شما