۰
زنان سالمند با چه بیماری‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند

آمار ابتلای زنان سالمند به فشارخون بالا و زوال عقل تا سال 2030 نگران‌کننده است

75درصد از زنان بالای 50 سال در حال حاضر با پدیده سالمندی و عوارض ناشی از آن مواجه هستند
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۶۴۵
آمار ابتلای زنان سالمند به فشارخون بالا و زوال عقل تا سال 2030 نگران‌کننده است
سالم خبر: آمار ابتلای زنان سالمند به بیماری‌های پرفشاری خون و زوال عقل تا سال 2030 به رقم نگران کننده ای خواهد رسید.

به گزارش سالم خبر از سازمان بهداشت جهانی اگر چه در حال حاضر این دو بیماری؛ زنان سالمند در جهان را نشانه گرفته است وبر شمار آنان هرسال افزوده می شود اما از آنجا که زنان نسبت به مردان از طول عمر بیشتری برخوردارند این بیماری کماکان زنان سالمند بیشتری را درگیر خود کرده است.
 
در حال حاضر آمار زنان مبتلا به این دو بیماری بیش از آمار مردان سالمندی است که این بیماریها را تجربه می کنند.
 
آلزایمر و پارکینسون جزو بیماریهای زوال عقل که هر سال بیشترین شمار قربانیان را می گیرد و تا کنون هم درمانی برای آنها یافت نشده است .
 
آمارها نشان میدهد با توجه به بی نتیجه بودن مطالعات
برای یافتن درمانی برای این بیماری ها انتظار می رود شمار مبتلایان به انها در میان سالمندان تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۷ درصد افزایش یابد که رقم نگران کننده ای است.
 
 75درصد از زنان بالای 50 سال در حال حاضر با پدیده سالمندی و عوارض ناشی از آن مواجه هستند. افزایش سطح مراقبتهای بهداشتی در کشورهای مختلف سبب شده است تا طول عمر مردم افزایش پیدا کند و به  دنبال آن  مسایل اقتصادی و اجتماعی در دنیا هم تغییر کند. اما مساله قابل توجه این است که در دنیای  امروز زنان بیش از مردان عمر می کنند. طبق گزارش وزارت بهداشت آمریکا به طور  متوسط طول عمر زمان سه سال بیش از طول عمر مردان است  و به همین دلیل بیماری‌های مربوط به زنان هم  بیشتر گریبان گیر زنان سالمند را می گیرد . از جمله این بیماریها
می توان به سرطان پستان اشاره کرد که از بیماریهای دوره‌ی سالمندی زنان در جهان معرفی شده است.

وزارت بهداشت امریکا در گزارشی در مورد وضعیت سلامت زنان سالمند در جهان تهیه کرده آورده است:  از مهمترین بیماری‌های زنان سالمند پوکی استخوان است. این بیماری به تدریج و پس از ۵۰ سالگی ایجاد می شود  و اگر مراقبت‌های لازم صورت نگیرد ، به مرور افزایش پیدا می کند.
 
براساس این گزارش هم اکنون ۷۵ درصد از زنان بالای ۵۰ سال در جهان با این بیماری درگیر هستند اما بخش زیادی از این افراد در صورتی آگاهی های لازم می توانند از دوره جوانی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.
 
تغذیه مناسب و دریافت ویتامین D در کنار ورزش می تواند مانع از ایجاد این بیماری در زنان شود.

بیماری دیابت از دیگر بیماری‌های
زنان سالمند است. فراگیری آن یک نفر از هر سه  نفر در کشورهای صنعتی است که ۲۵ درصد از این افراد را زنان سالمند تشکیل می دهند.

آرتروز و دردهای مفصلی از بیماری‌های دیگری است که موجب ناتوانی زنان در دوره سالمندی شده به طوری که زندگی روزمره ی آنان با چالش و مشکلات بسیاری روبه روست.

در سال قبل شمار مبتلایان به این بیماری در امریکا برابر با ۲۰ میلیون نفر بود و در کشورهای  صنعتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر از افراد بالای ۶۷ سال درگیر این بیماری بودند.

بیماری های قلبی هم از دیگر مشکلاتی است که سالمندان را درگیر می کند . در سال قبل ۷۰ درصد از زنان ۶۰ تا ۷۹ سال با  بیماری های قلبی دست به گریبان بودند و ۸۷ درصد از زنان بالاتر از ۸۰ سال سکته قلبی را تجربه کرده بودند.
 
 
کد مطلب : ۴۶۴۵
نام شما

آدرس ايميل شما