۰

چرخ اقتصادی محصولات آرایشی همچنان می چرخد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۶۰
چرخ اقتصادی محصولات آرایشی همچنان می چرخد
سالم خبر: نرخ رشد تقاضا برای محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا در سال های اخیر  بالاتر از قبل بوده است زیرا در کشورهای صنعتی به خصوص امریکا، تمایل جوانان برای استفاده از  محصولات آرایشی بیش از قبل شده است.
 
 براساس گزارش  صنعت محصولات آرایشی جهانی در سال ۲۰۱۷ میلادی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا  با نرخ ۴.۶ درصد نسبت به سال قبل از ان رشد کرد ولی نتوانست رکورد نرخ رشد فروش سالانه طی ۱۴ سال اخیر را بشکند. در سال ۲۰۰۷ میلادی یعنی  سالی که  قبل از رکود اقتصادی در امریکا، ما شاهد رشد ۵ درصدی فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا بودیم و این  مساله توانست رونق زیادی به صنعت تولید محصولات آرایشی بدهد.
 
 اما با آغاز رکود اقتصادی در دنیا ، این بازار هم  دچار تنش شد. در سال ۲۰۰۸ میلادی نرخ رشد فروش محصولات آرایشی و بهداشتی برابر با ۲.۹ درصد بود و در سال ۲۰۰۹ میلادی  به مرز ۱ درصد رسید.سال ۲۰۰۹ سال اوج گیری بحران اقتصادی در دنیا بودو فشار اقتصادی روی مردم در کشورهای صنعتی به اندازه ای بود که استفاده از کالاهای غیر ضروری از قبیل محصولات آرایشی را از برنامه زندگی خود خارج کرده بودند. در این گزارش تاثیر بحران اقتصادی روی بازارهای محصولات  آرایشی این طور تفسیر شد: در جریان این بحران، تقاضا برای انواع کالاهای مصرفی غیر ضروری در دنیا کمتر شد و محصولات آرایشی هم از این قانون مستثنی نبودند.  در سال ۲۰۰۹ میلادی رکورد کمترین نرخ رشد فروش سالانه محصولات آرایشی طی ۱۴ سال اخیر ثبت شده است.
 
 از سال ۲۰۱۰ میلادی  به تدریج بازار محصولات آرایشی در دنیا رشد کرد که دلایل مختلفی برای این مساله ذکر شده است. اولین مساله بهبود اوضاع اقتصادی در کشورهای صنعتی به خصوص امریکا و اروپا است که باعث رشد تقاضا برای کالاهای غیر ضروری شد.
 
دومین مساله  هم رشد اقتصادی و تغییر الگوی زندگی در کشور های چین و هند بود . این دو کشور پر جمعیت در سالهای اخیر با سرعت زیادی رشد کردند و افزایش سطح درآمد قابل استحصال مردم باعث شد تا تقاضا برای محصولات آرایشی و بهداشتی در این کشورها رشد کند. در واقع بخشی از  افت بازار در کشورهای صنعتی با افزایش تقاضا در کشورهای چین و هند جبران شد.بازاریابی گسترده در کشورهای دیگر هم از دیگر رموز موفقیت صنعت  تولید محصولات آرایشی در  سالهای اخیر بود که باعث شد تا وابستگی به چند بازار خاص و آسیب پذیری این صنعت به دلیل همین وابستگی تنزل پیدا کند.
 
 براساس آمارهای ارایه شده از سال ۲۰۱۰، نرخ رشد فروش محصولات آرایشی در دنیا رشد کرد. در سال ۲۰۱۰ فروش محصولات آرایشی در دنیا ۴.۲ درصد رشد کرد در حالی که نرخ رشد فروش این محصولات در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ به مرز ۴.۶ درصد رسید و در سال ۲۰۱۳ با اندکی کاهش در مرز ۳.۸ درصد قرار گرفت. از آن سال به بعد ما دوباره شاهد افزایش نرخ رشد فروش محصولات آرایشی در دنیا بودیم که نشان از بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش دوباره تقاضا در کشورهای صنعتی است.این رشد تقاضا در کنار افزایش تقاضا در کشورهای  در حال توسعه  می تواند تحولات زیادی در صنعت  تولید محصولات آرایشی ایجاد کند.
 
 
کد مطلب : ۴۶۰
نام شما

آدرس ايميل شما