۰

داروخانه‌ها نمی‌توانند خودسرانه قیمت‌های داروها را تغییر دهند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۵۹۳
داروخانه‌ها نمی‌توانند خودسرانه قیمت‌های داروها را تغییر دهند
سالم خبر : سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد تغییر قیمت روی بسته‌بندی برخی داروها توسط داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش، توضیحاتي ارائه كرد.
 
به گزارش سالم خبر از وبدا ، شهرام شعیبی با اشاره به اینکه داروخانه‌های سراسر کشور تحت نظارت سازمان غذا و دارو فعالیت دارند و رصد می‌شوند، اظهار کرد: قیمت‌گذاری تمامی داروها در کمیسیون قیمت ‌سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد و بر این اساس قیمت دارو در تمامی نقاط کشور از این قیمت تبعیت می‌کند و یکسان است.
 
وی با اشاره به اینکه قیمت داروها تنها در صورتی با یکدیگر متفاوت است که اشکال دارویی تفاوت داشته و یا کارخانه‌ای دارو را با برند دیگر تولید کرده باشد، عنوان کرد: در این صورت نیز دارو در کمیسیون قانونی قیمت‌گذاری شده است و از نظر قانونی مشکلی وجود ندارد.
 
سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تغییر قیمت دارو با توجه به شرایط اقتصادی سال گذشته، تصریح کرد: ممکن است قیمت برخی داروها در این مدت افزایش‌ یافته باشد که با توجه به هزینه‌بر بودن تغییر بسته‌بندی دارو، کارخانه تولیدکننده و شرکت پخش، امکان تغییر قیمت بر روی بسته‌بندی را ندارند، بنابراین دارو در برخی موارد با بسته‌بندی قدیمی و قیمت جدید در داروخانه‌ها عرضه می‌شود که غیرقانونی و تخلف محسوب نمی‌شود.
 
وی با تاكيد بر نظارت دقیق سازمان غذا و دارو بر داروخانه‌ها، تصریح کرد: داروخانه‌ها نمی‌توانند خودسرانه قیمت‌های داروها را تغییر دهند، بنابراین در صورت بروز تخلف در این حوزه با متخلفان به‌ شدت برخورد می‌شود.
 
شعیبی با بيان اینکه تخلفات داروخانه‌ها از طریق سامانه‌های سازمان غذا و دارو قابل‌ ردیابی هستند، خاطرنشان کرد: داروخانه‌ها ملزم هستند تلفن شکایات را در قسمت قابل‌ رويت نصب کنند، همچنین مردم می‌توانند موارد تخلف و یا شکایات خود را از طریق سامانه 190 و یا اپلیکیشن تیتک(TTAC) ثبت کرده تا در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی شود
کد مطلب : ۴۵۹۳
نام شما

آدرس ايميل شما