۰
دبیر هفدهمین همایش گفتاردرمانی ایران

مشکلات گفتاری از کودکی تا پیری قابل درمان است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب : ۴۵۷۴
مشکلات گفتاری از کودکی تا پیری قابل درمان است
سالم خبر : دبیر هفدهمین همایش گفتاردرمانی در جمع خبرنگاران گفت: روز اول اردیبهشت ماه سالروز استقلال صنفی  رشته گفتاردرمانی و همچنین مصادف با زادروز  سعدی و روز سخن به عنوان روز ملی گفتاردرمانی در تقویم ثبت شده  و به همین دلیل همایش گفتاردرمانی معمولا  در یکی از روزهای اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
 
وی درخصوص محورهای این همایش افزود: همایش بین‌المللی گفتاردرمانی در روزهای ۱۱ تا ۱۳اردیبهشت ماه با حضور مسئولان وزارت بهداشت ازجمله ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت ،  حسین نحوی‌نژاد معاونت اسبق  توانبخشی سازمان بهزیستی ، حبیب‌اللهی رئیس اداره نوزادان وزارت بهداشت و اساتید برجسته مانند پروفسور عشایری برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این همایش نگاه ویژه‌ای به بخش‌های توانبخشی دارد، ادامه داد: روش‌های توانبخشی صدا در بیماران لارنجکتومی، تأثیر صوت‌درمانی بر ناراحتی مجرای صوت در بیماران مبتلا به تنش عضلانی و اختلالات گفتار و زبان و بلع در  کودکان با نیازهای ویژه و بزرگسالان  می‌پردازد.
 
امیر آرامی خاطرنشان کرد: از نکات مهمی که در این همایش به آن پرداخته می‌شود،  راهکارهای درمان و  توانبخشی بلع نوزادان نارس و اختلالات  صوت در بزرگسالان است که  فلجی تارهای صوتی یکی از انواع آن است  . 
 
وی از دیگر بحث‌های این کنگره را بررسی روایی و پایایی  ازمون های تخصصی گفتار و زبان کودکان و بزرگسالان  اعلام‌کرد 
 
دبیر هفدهمین همایش گفتاردرمانی خاطرنشان کرد: رویکرد درمان تیمی،درمان از راه دور برای مناطق محروم تر ،  اختلالات گفتار، زبان و بلع در اختلالات نورولوژیک و همچنین اختلالات گفتاری  متعاقب جراحی ها ، رویکرد درمان مبتنی بر شواهد بالینی در توانبخشی اختلالات گفتار، زبان و بلع، رویکرد توانبخشی شناختی و عصبی در اختلالات ارتباطی و شاخص‌های رشد طبیعی گفتار و زبان را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.
 
وی در ادامه افزود: حدود ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه این انجمن ارسال شده است که ۴۶ مقاله آن برای سخنرانی و ۱۰۲    مقاله  نیز به صورت پوستر ارائه می شود.
 
آرامی خاطر نشان کرد در این همایش سه روزه ۶ پنل علمی و ۵ سخنرانی ویژه کلیدی نیز علاوه بر مقالات  ارائه می‌شود
کد مطلب : ۴۵۷۴
نام شما

آدرس ايميل شما