۱
یک بیماری جدید در فهرست بیماری های عفونی

سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با بیماری X آماده است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۵۷
سازمان بهداشت جهانی برای مبارزه با بیماری X آماده است
سالم خبر: هیچ چیز مانند گسترش بیماری های عفونی دنیا و مردمش را برنمی آشوبد. اگر چه گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی در این مورد بیشتر به نگرانی های اخیر افزوده است؛ چرا که این سازمان به تازگی یک بیماری جدید را به فهرست بیماری های عفونی و همه گیرخود افزوده است. با افزودن بیماری ایکس X  به فهرست بیماری های عفونی شناخته شده در جهان این لیست تکمیل شده است.

به گزارش سی ان ان بیماری های تب خونریزی کریمه-کنگو، ابولا و بیماری ویروسی ماربو،  تب لسا ، بیماری تنفسی خاورمیانه  و سندرم حاد تنفسی شدید سارس، بیماریهای نیپاه و هنیپیا وایرا، بیماری تب دره نشستی  (RVF)، بیماری ویروسی زیکا تاکنون از گذشته تا عصر حاضر جان بسیاری از انسان ها را گرفته است و بالاخره بیماری ایکس  Xنیز در فهرست این نوع بیماری ها قرار گرفته است.

ممکن است نام برخی از این بیماری ها مانند  ابولا و زیکا به گوش آشنا باشد اما بیماری ایکس مطمئنا به گوش هیچ کس نخورده است.

البته ناشناخته بودن بیماری ایکس چندان جای نگرانی ندارد چرا که این نام را سازمان بهداشت جهانی خود ابداع کرده است و در وبسایت خود دلیل این نامگذاری را وجود عوامل کشنده ای مانند جهش های بیولوژیکی ، حملات تروریستی و حتی وقوع یک تصادف بیان کرده است.

این سازمان می گوید: "بیماری X نشان دهنده این است که یک اپیدمی جدی بین المللی می تواند به علت یک بیماری شناخته شده ای که در حال حاضر ناشناخته است، باشد."

تمام هدف نام بردن بیماری X در این فهرست این است که مردم تحت مراقبت های درمانی بیشتری قرار بگیرند.

دکتر آمش آدالجا، متخصص بیماری های عفونی و محقق ارشد در مرکز جان هاپکینز در حوزه ی  امنیت بهداشتی،در مصاحبه ای با مجله ی  WomensHealthMag.com ؛ در این باره گفت: این امر مهم است که مردم منبع شیوع بیماری را بشناسند و خیلی موارد ناشناخته دیگر که
می تواند به عنوان عامل کشنده و ایجاد خطر برای جان آدمیان  مهم تلقی بشود.

وی می افزاید: بیماری X می تواند هم بیماری باشد هم یک موضوع یا عاملی که فرای بیماری،جان انسان را تهدید کند. عنوان این بیماری جدید جهت مقابل و پیشگیری از مرگ و میر و فقط و فقط جهت بالا بردن آگاهی و سطح فرهنگ مردم در جلوگیری از شیوع هر نوع بیماری است.
 
کد مطلب : ۴۵۷
نام شما

آدرس ايميل شما