۳
۱

درمان رایگان ناباروری برای ۲ بار در مراکز دولتی

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۴۵۶۹
درمان رایگان ناباروری برای ۲ بار در مراکز دولتی
سالم خبر :جان‌بابایی گفت: ١٠ تا ١۵ درصد خانم‌ها مشکل ناباروری دارند که با مشاوره درمانی ١۴ درصد آن‌ها می‌توانند باردار شوند.

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان موفقیت درمان ناباروری در کشور اظهار کرد: میزان موفقیت هر بار درمان ناباروری در مراکز دولتی کشور ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده یعنی حداکثر موفقیت در هر بار درمان ناباروری ۴۰ درصد است، اما اغلب مراکز ما ۳۰ درصد موفقیت را در درمان دارند.
 
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما برای آنکه به زوجین نابارور کمک کنیم یک بار درمان اضافی رایگان به آن‌ها می‌دهیم، گفت: در ابتدا که مراکز درمانی ناباروری دولتی راه اندازی شد ما یک سال خدمات درمان ناباروری رایگان ارائه می‌کردیم، اما برای آنکه شانس فرزند آوری را افزایش دهیم در صورتی که نوبت اول درمان ناباروری شکست بخورد نوبت دوم درمان نیز رایگان انجام خواهد شد.
 
درمان ناباروری در  مراکز درمان  دولتی برای بار سوم با تعرفه دولتی
 
جان‌بابایی ادامه داد: در صورتی که درمان ناباروری در بار اول و دوم شکست بخورد دفعات بعدی درمان ناباروری در بخش دولتی با هزینه دولتی و در بخش خصوصی با هزینه خصوصی انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به درصد ناباروری در خانم‌ها اظهار کرد: ناباروری مفاهیم مختلفی دارد، اما به طور متعارف ۱۰ تا ۱۵ درصدخانم‌ها در سنین باروری مشکل ناباروری دارند، ولی کمتر از ۱۲ درصد آن‌ها نابارور واقعی هستند و مابقی با یک مشاوره مشکلات ناباروری آن‌ها حل و درمان خواهد شد.
 
کد مطلب : ۴۵۶۹
نام شما

آدرس ايميل شما

مصطفی
Iran, Islamic Republic of
باید کجا مراجعه کنیم برای نابروری. ایگان