۰

کاهش مرگ‌ و افزایش معلولیت در کودکان و نوجوانان

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۴۵۵۰
کاهش مرگ‌ و افزایش معلولیت در کودکان و نوجوانان
سالم خبر : نتایج یک بررسی جهانی نشان می‌دهد در حالی که آمار مرگ و میر در میان کودکان و نوجوانان در سطح جهانی به نصف کاهش پیدا کرده اما براساس شواهد موجود میزان ناتوانی و معلولیت در این گروه سنی رو به افزایش است.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، با افزایش روند رشد جمعیت در جهان، مرگ و میر کودکان کاهش یافته هرچند میزان معلولیت در آنها رشد داشته‌ است.
 
بر اساس این مطالعات که در نشریه JAMA Pediatrics به چاپ رسیده، در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷ میلادی آمار جهانی مرگ و میر کودکان و نوجوانان ۵۱.۷ درصد کاهش داشته درحالیکه میزان معلولیت افزایش ۴.۷ درصدی داشته‌ است.
 
در سال ۲۰۱۷ میلادی مشکلاتی چون اسهال، سوء تغذیه حاد و عفونت دستگاه تنفسی از شایع‌ترین عوامل مرگ و میر در میان کودکان و نوجوانان بوده‌اند. با این حال شمار مرگ و میر در میان کودکان و نوجوانان از ۱۳.۷۷ میلیون در سال ۱۹۹۰ به ۶.۶۴ میلیون در سال ۲۰۱۷ کاهش یافته است.
 
به گزارش شبکه خبری ‌سی ان ان، در کشورهایی با بالاترین رشد اقتصادی - اجتماعی، نارسایی مادرزادی، درماتیت، سردرد و اضطراب از اصلی‌ترین عوامل معلولیت و ناتوانی بوده‌اند.
 
محققان همچنین در بررسی میزان مرگ و میر و معلولیت در افرادی تا طیف سنی ۱۹ سال در ۱۹۵ کشور و منطقه دریافتند مناطقی از شرق و مرکز آفریقا و منطقه آفریقای سیاه بیشترین کاهش را در میزان مرگ و میر کودکان داشته‌اند.
کد مطلب : ۴۵۵۰
نام شما

آدرس ايميل شما