۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مجمع جهانی سلامت:

تاثیر تحریم های ظالمانه در حوزه سلامت را در نشست امروز هم می بینیم

سالانه یک هزار عمل پیوند عضو کبد، کلیه، قلب و ریه و... انجام می دهیم
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۵۴۶
تاثیر تحریم های ظالمانه در حوزه سلامت را در نشست امروز هم می بینیم
سالم خبر: رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگرچه گفته می شود تحریم ها بر حوزه‌ی سلامت تاثیرندارد و تحریم های ظالمانه در حوزه سلامت دخالت ندارد اما وجود دارند و حتی تاثیر آن را در نشست امروز می بینیم.

به گزارش سالم خبر؛ عباسعلی کریمی در هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت در کیش عنوان کرد: به رغم محدودیت ها و تحریم و تهدیدها بزرگان حوزه سلامت از 43 کشور در این نشست جهانی حضور دارند و 130 میهمان خارجی برای شرکت در هفتمین نشست منطقه ای مجمع جهانی سلامت به ایران و کیش آمده اند.

وی همچنین گفت: دانشگاه
علوم پزشکی تهران با قدمت ١٧٠ سال قدیمی‌ترین دانشگاه علوم پزشکی کشور است و افتخار دارد که میزبان این نشست دانشگاهی است و سران  حوزه سلامت از کشورهای مختلف در این نشست حضور دارند.
 
کریمی با اشاره به آمار دانشجویان ایرانی و خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: حدود ٧ درصد دانشجویان علوم پزشکی تهران بین المللی هستند؛ به طوریکه  ٩٠٠ دانشجو از ۴۵ کشور و از ۵ قاره در علوم پزشکی تهران تحصیل می‌کنند. در عین حال ١٨٠٠ عضو هیات علمی و ٢۵٠٠ رزیدنت در آموزش فعالیت دارند و با بیش از 105 مرکز تحقیقاتی
اقدامات پژوهشی حوزه سلامت  در این دانشگاه صورت می‌گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در خدمات درمانی با ۵ هزار تخت و ۳ میلیون و ٧٠٠ بار ویزیت سرپایی و ٢۵٠ هزار عمل جراحی شامل جراحی‌های سخت از جمله پیوند کبد، کلیه، قلب و ریه و هزار جراحی پیوند علوم پزشکی تهران فعالیت می‌کند. ما ۳۰۰۰ نفر را هم سالانه بستری کرده و سالانه ۱۰۰۰ عمل پیوند انجام می‌دهیم.

کریمی گفت: ٣ میلیون نفر از مناطق جنوب تهران را دانشگاه علوم پزشکی تهران تحت پوشش دارد و در خدمت مردم در جنوب تهران هستیم.
 
 
کد مطلب : ۴۵۴۶
نام شما

آدرس ايميل شما