۰

داروسازان نباید قربانی سهل‌انگاری مدیران شوند

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۵۳۰
داروسازان نباید قربانی سهل‌انگاری مدیران شوند
سالم خبر : رییس فراکسیون غذا و دارو مجلس، با بیان اینکه داروسازان مهم‌ترین عنصر انسانی تاثیرگذار در زنجیره خدمات دارویی هستند از مسئولان مربوطه در حوزه دارو خواست تا به مطالبات این قشر توجه ویژه‌ای داشته باشند تا آنها از سهل‌انگاری مدیران آسیب نبینند.
 
همایون هاشمی، با اشاره به اینکه مسئولان باید در جهت بهبود وضعیت داروسازان گام برداشته و به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند، به خانه ملت گفت: در زنجیره خدمات دارویی، داروسازان مهم‌ترین عنصر انسانی تاثیرگذار هستند، چرا که دارای مدرک تخصصی داروسازی بوده که هم در بخش بیمارستانی در پروسه درمان بیماران بستری نقش‌آفرینی کرده و هم در داروخانه‌ها بر روند ارائه خدمات به بیماران نظارت می‌کنند.
 
کار داروسازان تکمیل‌کننده چرخه درمان و بازتوانی بیماران است
 
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اهمیت کار داروسازان، ادامه داد: کار داروسازان بسیار تخصصی، سخت و مهم بوده که تکمیل‌کننده چرخه درمان و بازتوانی بیماران است، بنابراین نباید با سهل‌انگاری مدیران مورد غفلت قرار گرفته تاجایی که در پی آن آسیب ببینند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هم‌اکنون در کشور به سمت فرهنگسازی در زمینه مصرف صحیح دارو حرکت می‌کنیم، چرا که در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم و این داروسازان هستند که در کنار پزشکان می‌توانند در جهت رفع آنها نقش سازنده‌ای داشته باشند، بنابراین نباید آنها را نادیده بگیریم.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مسئولان باید به خواسته داروسازان به عنوان یک صنف دانشگاهی متخصص اثرگذار توجه کنند و به آنها اهمیت دهند و فراموش نکنند که تلاش آنها در انجمن‌های صنفی و گروه‌های تخصصی به خوبی توانسته است باعث توسعه صنعت داروسازی  کشور شود.
 
داروسازان دغدغه‌هایی در مورد صدور مجوز داروخانه‌ها و مسئولان فنی دارند
 
رییس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی، در بیان بخشی از مشکلات داروسازان، تاکید کرد: داروسازان دغدغه‌هایی در زمینه صدور مجوز داروخانه‌ها، مسئولان فنی و مباحث صنفی خود دارند که می‌طلبد سازمان غذا و  دارو و سایر سازمان‌های مرتبط به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشند.
کد مطلب : ۴۵۳۰
نام شما

آدرس ايميل شما