۰
استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد:

افزایش شیوع سرطان پستان در جهان

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۵۲۱
افزایش شیوع سرطان پستان در جهان
سالم خبر: استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد: همه زنان بالای ۵۰ سال لازم است که حداقل دو سال یک بار نسبت به انجام ماموگرافی اقدام کنند.
 
به گزارش سالم خبر از روابط عمومی انجمن رادیولوژی ایران، معصومه گیتی استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به برگزاری سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران گفت: یکی از مباحثی که در این کنگره توسط اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث ‌و گفت‌و‌گو قرار گرفت، رادیولوژی بیماری‌های زنان به ویژه در حوزه پستان بود که مهمانان خارجی در قالب سخنرانی و کارگاه اطلاعات خود را در این زمینه ارائه کردند.
 
 وی افزود: ۳ نشست مربوطه در این زمینه برگزار شد که شامل ۸ سخنرانی و ۱۰ کارگاه بود و جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه تصویربرداری بیماری‌های زنان ارائه شد.
 
 سرپرست فلوشیپ رادیولوژی بیماری‌های زنان ادامه داد: همه زنان از سن ۲۰ سال به بالا در معرض ابتلا به سرطان پستان قرار دارند البته شیوع این بیماری در زنان بالای ۵۰ سال بیشتر بوده و این افراد باید نسبت به علائم هشداری بسیار آگاه باشند.
 
 گیتی بیان داشت: طی سال‌های اخیر شیوع سرطان پستان افزایش یافته که یکی از دلایل آن تشخیص بیشتر بوده ولی به طور کلی این افزایش شیوع تنها مربوط به ایران نبوده و برای سایر کشورها نیز این چنین است.
 
 وی با اشاره به اینکه تشخیص به موقع این بیماری در درمان موفقیت آمیز آن بسیار حائز اهمیت است، گفت: استفاده از روش‌های خودآزمایی در زنان می‌تواند در شناخت به موقع موثر واقع شود البته مراجعه به پزشکان و متخصصان زنان نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.
کد مطلب : ۴۵۲۱
نام شما

آدرس ايميل شما