۰

20 سال دیگر، جمعیت ایران، پیرتر از کشورهای اروپایی و کانادا خواهد بود

تاریخ انتشار :
شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۵۰۶
20 سال دیگر، جمعیت ایران، پیرتر از کشورهای اروپایی و کانادا خواهد بود
سالم خبر : مشاور عالی وزیر بهداشت گفت: یکی از مهمترین موضوعات کنونی کشور، بحث افزایش جمعیت است که یکی از روزهای هفته سلامت نیز به آن اختصاص یافته است. وضعیت کنونی به دلیل کم زایمانی و کاهش نرخ رشد جمعیت موجب می شود تا 20 درصد از جمعیت ایران در 20 سال آینده، سالمند شوند.
 
 محمد اسماعیل اکبری در گفت و گو با وبدا، گفت: 20 سال دیگر، جمعیت ایران اگر با نرخ رشد کنونی پیش برود، پیرتر از کشورهای اروپایی و کانادا خواهد بود و در سال 2050، ایران یکی از پیرترین کشورهای جهان خواهد بود و فرزندانی که امروز به دنیا می آیند، وقتی به سن 30 سالگی می رسند، باید خانواده پدر و مادر و حتی پدران و مادربزرگ های خود را اداره کنند و هزینه های سرباری خانوار افزایش پیدا می کند. 
 
وی تصریح کرد: ممکن است جوانان عنوان کنند که شرایط ازدواج دشوار شده است که دلیل آن هم سختگیری خانواده ها است و مبنا، زندگی و حیات است و زندگی تعریفی به غیر از تولید مثل ندارد. انسان نمی تواند ازدواج نکند چون زن به مرد و مرد به زن نیاز دارد. 
 
مشاور عالی وزیر بهداشت با اشاره به نقش موثر رسانه ها در آگاهی رسانی به جامعه برای افزایش جمعیت و فرزندآوری، یادآور شد: بنده در حوزه سرطان فعالیت دارم و از نظر علمی ثابت کرده ایم که کمترین تعداد فرزندی که می تواند از سرطان ها پیشگیری کند، 3 فرزند است. 
 
دکتر اکبری افزود: محور حرکت همه رفتارهای سالم باید خانواده باشد و در همه محیط ها باید آموزش ارائه شود اما عمل باید در خانواده شکل گیرد و اگر می گوییم مقدار مناسب نمک مصرف کنید، باید در خانواده این رفتار شکل گیرد و وقتی می گوییم حداقل فرزند برای هر خانواده باید 3 فرزند باشد و طول دوران شیردهی 2 سال باشد، این رفتارها باید در محیط خانواده شکل گیرند
کد مطلب : ۴۵۰۶
نام شما

آدرس ايميل شما