۰

سامانه رابط ناشنوایان در کشور طراحی می شود

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۴۹۱
سامانه رابط ناشنوایان در کشور طراحی می شود
سالم خبر : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت سامانه رابط ناشنوایان در خراسان رضوی گفت: درصورت مکفی بودن اعتبارات، سامانه رابط ناشنوایان امسال در سراسر کشور طراحی می شود و گسترش می یابد.
 
حسین نحوی نژاد در گفت و گو با ایرنا گفت: در حال حاضر انجمن خانواده ناشنوایان و کانون ناشنوایان تربیت رابط را برای این قشر گسترش داده اند.
 
وی تاکید کرد: حضور رابط ناشنوایان در صدا و سیما و در مراکز علمی و حقوقی و قضایی و درمانی جزو نیازها و درخواست های به حق ناشنوایان است.
 
وی اضافه کرد: برخی استان ها قراردادهایی با رابطین ناشنوا منعقد و سامانه ای را طراحی کرده اند که این رابط ها در آن آنلاین حضور دارد و هرگاه فردی ناشنوا، مساله ای قضایی یا درمانی دارد از طریق آن سامانه با رابط، ارتباط برقرار می کند.
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سامانه رابط ناشنوایان در خراسان رضوی دو سال است که اجرایی شده است و به دنبال موفقیت طراحی این سامانه در خراسان رضوی مکاتبه ای با سایر استان ها داشتیم تا این سامانه را الگوبرداری کرده و برای پاسخگویی به نیازهای جامعه ناشنوایان استفاده کنند.
 
نحوی نژاد افزود: برخی استان ها به صورت محدود از این سامانه استفاده می کنند. به دلیل محدودیت های اعتباری در پرداخت حق الزحمه رابط ها، این سامانه گسترش نیافت اما اگر اعتبارات مکفی باشد امید است در سال 98، بخش چشمگیری از نیازهای جامعه ناشنوایان در بحث رابط را پاسخگو باشیم.
 
وی ادامه داد: ممکن است سامانه رابط ناشنوایان در برخی استان ها طراحی نشده باشد اما تامین رابط از طریق سنتی انجام می شود و کار تعطیل نشده است.
کد مطلب : ۴۴۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما