معاون وزیر بهداشت:

ماهانه ۸۵۰ ام آر آی به ازای هر دستگاه فعال انجام می شود

4 ارديبهشت 1398 ساعت 10:56


سالم خبر: معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: به طور میانگین ماهانه ۸۵۰ عکس ام آر آی در کشور انجام می شود. این در حالیست که هنوز مردم با عدم دسترسی همگان به خدمات تصویربرداری پزشکی مشکل دارند.
 
به گزارش سالم خبر، قاسم جان بابایی،  در سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که وزارت بهداشت در تهیه برنامه‌های رشته‌های مختلف پزشکی دارد، انجمن‌ها می‌توانند بر اساس شرایطی که وجود دارد، برای رشته و حرفه خود تصمیم بگیرند.
 
وی در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در توزیع تجهیزات پزشکی در کشور دیده می‌شود، بیان داشت: ممکن است این توزیع به نادرستی انجام شده باشد که لازم است، انجمن‌ها در توزیع درست تجهیزات پزشکی، با وزارت بهداشت همکاری کنند.
 
جان بابایی با تاکید بر ضرورت دسترسی همگان به خدمات پزشکی در اقصی نقاط کشور، گفت: متأسفانه در حال حاضر مراکز تصویر برداری داریم که ماهانه ۲۵ عکس ام آر آی انجام می‌دهد و مرکزی هست که تا ۸۰۰ عکس ام آر آی انجام می‌دهد.
 
معاون درمان وزارت بهداشت، افزود: به طور میانگین ماهانه ۸۵۰ عکس ام آر آی در کشور انجام می‌شود. البته وضعیت سی تیاسکن با شدت کمتری به همین صورت است.
 
جان بابایی با بیان اینکه رادیولوژی وارد درمان شده است، ادامه داد: ما باید به این نقطه برسیم که چگونه می‌توانیم استفاده از این خدمات را برای همه مردم فراهم کنیم.
 
مراکز رادیولوژی توان خرید دستگاه ام آر آی ۱۴ میلیاردی را ندارند
 
در ادامه جلال جلال شکوهی رییس انجمن رادیولوژی ایران گفت: مراکز رادیولوژی کشور، امکان تجهیز و تعمیر دستگاه های خود را ندارند و بدهی بیمه ها  به حدود یک سال رسیده است.
 
وی افزود: متاسفانه بدهی بیمه‌ها که حدود یکسال رسیده است، موجب شده کیفیت خدمات مراکز تصویر برداری پزشکی را تا حدودی تحت تاثیر قرار دهد.
 
رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به افزایش هزینه‌های مراکز رادیولوژی، گفت: این وضعیت موجب شده تا برخی مراکز رادیولوژی به چاپ کاغذی روی بیاورند، در حالی که این نوع ارایه خدمت از نظر مدارک پزشکی، قابل قبول نیست.
 
جلال شکوهی به کمبود وسایل مصرفی و یدکی در مراکز تصویر برداری پزشکی اشاره کرد و ببان داشت:  مراکز رادیولوژی توان تجهیز و تعمیر دستگاه‌های خود را ندارند.
وی به مشکلات تبدیل ارز و انتقال پول برای خرید وسایل مورد نیاز مراکز تصویر برداری پزشکی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هیچ گونه ارز دولتی و نیمایی به رادیولوژی تعلق نمی‌گیرد و این مراکز نیز توان خرید با ارز آزاد را ندارند.
 
وی افزود: در حدود ۱۵ سال قبل قیمت یک دستگاه ام آر آی ۷۵۰ میلیون تومان بود که در حال حاضر باید برای خرید این دستگاه، ۱۴ میلیارد پول داد.
 
جلال شکوهی تاکید کرد: مراکز رادیولوژی در بخش دولتی بیشتر متضرر می‌شوند اما چون دولت پول آنها را می‌دهد، این مشکلات نمود ندارد.
 
در سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران از دکتر فاضل رییس اسبق سازمان نظام پزشکی تقدیر شد.
 
سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران از 3 تا ۶  اردیبهشت در مرکز همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.


کد مطلب: 4480

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4480/ماهانه-۸۵۰-ام-آر-آی-ازای-دستگاه-فعال-انجام-می-شود

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com