دو داروی درمان HIV شرکت GSK حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارد

3 ارديبهشت 1398 ساعت 13:35


سالم خبر: دو داروی درمان عفونت HIV شرکت داروسازی GSK با کنار زدن رقیب خود  Gilead، توانست تاییدیه FDA سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت کند.
 
به گزارش سالم خبر از رویترز، اداره غذا و داروی امریکا ترکیب دو داروی  dolutegravir و lamivudine را برای استفاده بزرگسالان تازه تشخیص داده شده به این ویروس را Dovato  نام گذاری کرده است .
 
سال گذشته، شرکت GSK در آزمایشهای دارویی نشان داد که استفاده از قرص Dovato که مصرف آن یک قرص در روز است ، تاثیر بهتری نسبت به بقیه داروها که میزان مصرف آن ها بیش از سه قرص در روز است ، دارد.   .
 
بخش بهداشت و درمان ویروس HIV شرکت  GSK (ViiV) ، که در آن شرکت های  Pfizer Inc و Shionogi و Co Ltd دارای سهم اندکی هستند، از میزان دوز پایین دارو برای بیماران و پزشکان خاص در بازار دارو آغاز کرده اند که  امیدوارند با تکمیل مطالعات و آزمایش های بالینی شاهد کاهش عوارض جانبی این داروها و درمان موثر در این زمینه دست یابند.

با توجه به درمان بسیار مؤثر بیماران مبتلا به  HIV ، با تمرکز بر آزمایش های بالینی و تمرکز بر کاهش عوارض جانبی این داروها در حال حاضر تقریبا نیمی از بیماران مبتلا به HIVبالای 50 سال سن از این دارو بهره می برند.

طبق گزارش تحلیلگران  UBS، ViiV  در سال گذشته حدود 39 درصد سود عملیاتی گروه GSK را به خود اختصاص داد. با 23 درصد سهم در بازار HIV که ارزشی بالغ بر با 26 میلیارد دلار دارد، این کمپانی قصد دارد این میزان را به 53 درصد افزایش دهد.

شرکت داروسازی Gilead با استفاده از داروهای ضد رتروویروس جدید  Biktarvy، که ترکیبی از سه دارو HIV در یک قرص است، که در اوایل سال گذشته مورد تایید واقع شد ، موقعیت خود را در بازار HIV حفظ خواهد کرد.
 
GSK  در حال حاضر داروی Juluca را برای درمان و کنترل HIV در بازارعرضه کرده است،  تنها برای بخشی از بیماران مبتلا به HIV که درمان های پیشین را پشت سر کذاشته اند مورد استفاده قرار می گیرد.
 


کد مطلب: 4477

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4477/دو-داروی-درمان-hiv-شرکت-gsk-حرف-های-تازه-ای-گفتن

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com