علاقه ایران به سرمایه گذاری مشترک در بخش داروی عراق

3 ارديبهشت 1398 ساعت 13:34


سالم خبر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه وزارت بهداشت برای افزایش سهم داروی ایران در بازار داروی عراق گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برنامه جدی برای سرمایه گذاری در این بخش دارد.
 
به گزارش سالم خبر از ایرنا، سعید نمکی بعد از پایان دور نخست مذاکرات با دکتر علاء الدین علوان وزیر بهداشت عراق، اظهار داشت: ایران به دنبال سودآوری در بازار دارو در عراق نیست بلکه به دنبال حل مشکل مردم این کشور در این حوزه است و برای همین برنامه وزارت بهداشت سرمایه گذاری مشترک در بخش تولید دارو در عراق از طریق مشارکت بخش خصوصی و نیمه دولتی دو کشور است.
 
وی اضافه کرد: یکی از دلایل سفر به عراق پیرامون گسترش حضور ایران در بازار دارو عراق است و با مذاکراتی که با وزارت بهداشت عراق داریم درصدد تعیین یک جدول زمانبندی برای ثبت اقلام دارویی هستیم.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ایران دارای 125 دارو در لیست ثبت داور در عراق است، گفت: 97 درصد نیاز دارویی ایران در داخل کشور تولید می شود همچنین در حوزه آموزش پزشکی، 66 دانشگاه علوم پزشکی در ایران وجود دارد که ایران آمادگی دارند تجربیات خود را در حوزه آموزش علوم پزشکی و توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی در اختیار عراق قرار دهند.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در راس هیاتی بلندپایه از نظام سلامت و بخش خصوصی ایران بعد از ظهر دوشنبه به دعوت همتای عراقی خود وارد بغداد شد.


کد مطلب: 4476

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4476/علاقه-ایران-سرمایه-گذاری-مشترک-بخش-داروی-عراق

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com