۲

داروی والسارتان در داروخانه‌ها کمیاب شد

کمبود داروی پرفشاری خون بحرانی نیست اما فعلا عرضه ی آن در داروخانه ها محدود و کمیاب است
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۴۴۵۶
داروی والسارتان در داروخانه‌ها کمیاب شد
سالم خبر: بسیج همگانی مقابله با بیماری پرفشاری خون در حالی فعالیت خود را این روزها آغاز کرده است که داروهای فشار خون از جمله اصلی ترین آن والسارتان کمیاب شده و دسترسی بیماران پرفشارخون به آن بسیار سخت شده است.

به گزارش سالم خبردر پی تماس های مکرر در زمینه کمبود داروهای فشار خون از جمله والسارتان در داروخانه ها، تعدادی از داروخانه های مرکز شهر
تهران مورد رصد قرار گرفته شد و کمبود داروی فشارخون در داروخانه های پایتخت مورد تایید قرار گرفت.

با توجه به تاکید مسوولان و کارشناسان بهداشت و درمان بر مصرف منظم داروهای پرفشاری خون، در حال حاضر بسیاری از بیماران در تهیه ی داروهای خود مستاصل مانده اند.

یکی از مسوولان پخش دارو در گفت و گو با سالم خبر یکی از دلایل کمبود این دارو در داروخانه ها
را به مساله ی ریکال شدن داروهای فشارخون در ماه های پایانی تابستان سال گذشته مرتبط دانست که شرکت های تولید کننده دارو مجبور شدند منبع تامین مواد اولیه خود را تغییر دهند.

وی افزود: یافتن جایگزین شرکت جدید برای تهیه ی مواد اولیه همزمان با تحریم ها و بحران های ارزی در کشور موجب شد یک فاصله ی زمانی در تولید مجدد داروی پرفشاری خون از جمله والسارتان
ایجاد شود که نتیجه ی آن در حال حاضر در کمبود این دارو در داروخانه ها شده است.

این مسوول پخش، کمبود داروی فشارخون را تاکید کرد و گفت: این کمبود دارو بحرانی نیست اما تایید می کنم که عرضه ی داروی فشار خون در داروخانه ها فعلا محدود و کمیاب و مقطعی است ضمن اینکه این کمبود دارو مختص ایران نیست و حتی در اروپا و امریکا این کمبود به چشم می‌خورد.
 
کد مطلب : ۴۴۵۶
نام شما

آدرس ايميل شما