۰

کمبود شدید جراح عروق در کشور

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۴۴۴۹
کمبود شدید جراح عروق در کشور
سالم خبر : رییس بیمارستان فوق تخصصی جراحی عروق علوی مشهد گفت: در ایران تعداد جراحان عروق شاید بیشتر از ۶۰ نفر نباشد و در این زمینه خیلی کمبود داریم.
 
به گزارش ایسنا منطقه خراسان، هادی مدقق امروز در مراسم افتتاح بخش‌های جدیدالتاسیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی عروق علوی شامل آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی، عروق محیطی، تخت‌های ممتاز و BICU اظهار کرد: بحث جراحی عروق جای کار دارد و در ایران تعداد جراحان عروق شاید بیشتر از ۶۰ نفر نباشد. در این زمینه خیلی کمبود و نیاز به برنامه‌ریزی داریم.
 
وی با بیان اینکه «بیمارستان علوی ۶۹ تخت خوابی است»، خاطرنشان کرد: این مکان در گذشته خیریه علی‌بن‌ابی‌طالب بوده که بعد از یک رکود طولانی به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده و به عنوان بیمارستان علوی احیا شده است. خدماتی که در این بیمارستان ارائه می‌شود، دولتی است.
 
رییس بیمارستان فوق تخصصی جراحی عروق علوی مشهد عنوان کرد: به همت وزارت‌خانه و دانشگاه بودجه‌های هتلیتگ را پیگیری کردیم و بخش‌های مختلف بازسازی شدند. در خرداد سال ۹۵ فقط بخش جراحی عروق راه‌اندازی شد و سپس در عرض دو هفته اتاق عمل راه‌اندازی کردیم. همچنین به ترتیب بخش‌های اورژانس، بانک خون، بخش سرپایی، داروخانه و… راه‌اندازی شد.
 
مدقق گفت: ما حداقل شش استان اطراف را پوشش می‌دهیم وگرنه از تهران و اهواز و… به بیمارستان علوی بیمار ارجاع داده می‌شود. تخت‌های دانشگاهی کم داریم. در زمانی می‌گفتند در خراسان رضوی حدود ۲۰۰۰ تخت کم دارد به همین دلیل تعدادی تخت راه‌اندازی کردیم. در منطقه شرق خلأ بیمارستان داشتیم. درست است که بیمارستان علوی تک تخصصی است اما در اورژانس هیچ بیماری را رد نمی‌کنیم. همچنین درمانگاه ما خدمات گسترده‌ای به منطقه می‌دهد.
 
رئیس بیمارستان فوق تخصصی جراحی عروق علوی مشهد افزود: یکی از درمانگاه‌های خوب را در بیمارستان علوی داریم مخصوصاً درمانگاه دیابت ما فوق‌العاده است. مراجعان درمانگاه ما از ۵۳۰۰ نفر به ۱۳ هزار نفر رسیده است.
 
وی با اشاره به اینکه «تعداد مراجعین ما از ۱۸۰۰ نفر در ۹۰- ۹۵ به ۴۱۸۰ نفر رسیده»، گفت: تخت‌های ما اغلب اوقات ۱۰۰ درصد اشغال بوده. همچنین تعداد بستری از ۳۰۰۰ نفر به ۵۵۰۰ نفر رسیده است. تعداد اعمال جراحی بستری در سال گذشته ۶۰۰۰ مورد و ۱۴۰۰ عمل سرپایی داشته‌ایم.
 
مدقق یادآور شد: خوشبختانه مدل‌های خوبی به جریان افتاده که خیرین کمبودهایی که دولت در سیستم دولتی دارد را جبران می‌کنند. این مدل خوبی است. مدل آقای بصیری‌پور هم که هزینه‌های بیمارستان را پرداخت می‌کنند، مدل ابتکاری‌ای است
کد مطلب : ۴۴۴۹
نام شما

آدرس ايميل شما