۰
در افتتاحیه سومین همایش بهاره و نهمین همایش تحقیقات چشم پزشکی مطرح شد

جایگاه طب بازساختی در درمان بیماری‌های چشم

تاریخ انتشار :
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۴۴۳۶
جایگاه طب بازساختی در درمان بیماری‌های چشم
سالم خبر : دبیر علمی نهمین همایش سالانه تحقیقات چشم پزشکی و علوم بینایی ایران با اشاره به جایگاه طب بازساختی در درمان بیماری‌های چشم گفت: در آینده بسیاری از درمان‌ها توسط طب بازساختی انجام خواهد شد و ارگان‌های آسیب دیده بدن توسط طب بازساختی ساخته و جایگزین می‌شود.
 
به گزارش سالم خبر ، محمود جباروند، رییس انجمن چشم پزشکی ایران در افتتاحیه سومین همایش بهاره و نهمین همایش تحقیقات چشم پزشکی که از امروز ۲۸ فروردین ماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار شد، اظهارداشت: انتظار داریم با همیت و نگرش ملی بتوانیم چشم پزشکی کشور را از نظر مقام و رتبه ارتقا دهیم.
 
در ادامه، محمد آقایی دبیر علمی همایش بهاره چشم پزشکی اظهار داشت: مراکز آموزشی غیر از رسالت آموزشی که هرسال دستیاران جدید و متخصصان جدید تربیت کنند این رسالت را دارند اطلاعات فارغ التحصیلان قدیمی را به روز بکنند و علم جدید در اختیارشان بزارند.
 
وی گفت: علم چشم پزشکی وابسته به تکنولوژی بوده و این همایش‌ها مکان مناسبی است برای ارائه دستاوردها و دستگاه‌های جدید به همکاران است همچنین سعی کردیم موضوعاتی را انتخاب کنیم که هم جدید باشد و هم برای چشم پزشکان و بیماران  کاربردی باشد.
 
دبیر علمی همایش بهاره چشم گفت: همزمان با این همایش، یازدهمین سمینار سالانه پلاستیک چشم و کارگاه ساخت عینک برای همکاران چشم پزشک  برگزار می‌شود.
 
همچنین در ادامه دکتر حسین محمد ربیع  در افتتاحیه این همایش عنوان کرد: به همت همکاران و مدیران در گروه‌ها و مراکز تحقیقاتی چشم دانشگاه شهید بهشتی و علوم پزشکی ایران را سومین همایش بهاره چشم پزشکی را آغاز می کنیم. 
 
وی ادامه داد: برنامه همایش امسال با برنامه ریزی کمیته های علمی و سرپرست های کمیته تحقیقات دانشگاه ها و دبیران علمی برنامه ریزی شد.
 
در ادامه دکتر علی رضا برادران رفیعی دبیر نهمین همایش سالانه تحقیقات چشم پزشکی گفت: در برنامه برگزاری این‌ همایش نقش اساسی در به روز رسانی و تبادل تجربیات و ارتقا دانش پیشرفته میان اساتید  و گروه‌های تخصصی و فوق تخصصی و فارغ التحصیلان جوان رشته پزشکی دارد.
 
وی بیان داشت: خوشبختانه در دو دوره گذشته این همایش مورد استقبال همکاران در سراسر کشور به ویژه جوانان برای افزایش حوزه علمی مرتبط به رشته خودشان داشته است.
 
دبیر نهمین همایش سالانه تحقیقات چشم پزشکی خاطرنشان کرد: برنامه همایش به گونه ای طراحی شده که آخرین پیشرفت های چشم پزشکی ارائه شده و چالش های تشخیصی در درمان و تشخیص بیماریها در حوزه های مختلف چشم پزشکی امکان مشارکت حداکثری بین اساتید و همکاران جوان در این همایش فراهم می‌کند.
 
وی گفت: تعداد قابل توجهی سخنران موضوعات روز را مورد بحث و گفتگو قرار می‌دهند که در بخش های مختلف برنامه‌هایی همچون قرنیه سگمان قدامی، بیماری های سطحی چشم، جراحی های ریفرکتیو، گلوکوم ها، سوئیت و رتین، تومورهای چشمی، استرابیسم، که پیشرفت های شگرفی در کشور داشته ارائه خواهد شد.
 
برادران رفیعی عنوان کرد: همراهی نهمین سمینار سالانه ایراو که یک انجمن پژوهشی چند رشته‌ای است و پل ارتباطی دستاوردهای علوم پایه در زمینه چشم پزشکی علوم بالینی محسوب می‌شود با معرفی و نقد و بررسی تحقیقات انجام شده در کشور و پشتیبانی از محققان جوان به غنای این همایش افزوده است. همچنین یازدهمین همایش سالانه گروه متخصصین پلاستیک و ترمیمی چشم آخرین دستاوردهای این رشته را در اختیار همکاران قرار خواهد داد.

 دبیر علمی نهمین همایش سالانه تحقیقات چشم پزشکی و علوم بینایی ایران گفت: این همایش فرصت مغتنمی است برای تبادل اطلاعات پایه و علوم بالینی خواهد بودو در کشور ما بیشتر به آموزش اهمیت داده می‌شود تا پژوهش اما آن چیزی که شما را در دنیا مطرح می کند کارهای  تحقیقاتی و پژوهشی است.
 
برادران رفیعی اظهار داشت: هم آموزش و هم پژوهش مهم است ولی ما باید بیشتر به پژوهش توجه کنیم تا جایگاه بین المللی کشور را بالا ببریم‌ و تحقیقات بیشتری داشته باشیم و دنیا اینچنین ما را بهتر می‌شناسد، ضمن اینکه پژوهش توانایی هایی را در افراد ایجاد می‌کند که در آموزش تنها ایجاد نخواهد شد و برای فرد اعتماد بنفس ایجاد می‌کند و باعث پیشرفت علم می‌شود.
 
وی گفت: یکی دیگر از کارهایی که در این همایش انجام شده اهمیت طب بازساختی است که در سال‌های اخیر خیلی به این طب اهمیت داده شده به طوری که در آینده بسیاری از درمان‌ها توسط طب بازساختی انجام خواهد شد و ارگان‌های آسیب دیده بدن توسط طب بازساختی ساخته و جایگزین می‌شود.
کد مطلب : ۴۴۳۶
نام شما

آدرس ايميل شما