۰

در آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید دارو در چین ده نفر کشته شدند

در حادثه ای از این دست در کشور شرکت صنایع شیمیایی دارویی ارسطو اسفند 96 دچار آتش سوزی شد و سه کارگر جوان جان خود را از دست دادند
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۴۴۳۴
در آتش‌سوزی در یک کارخانه تولید دارو در چین ده نفر کشته شدند
سالم خبر: آتش سوزی در کارخانه یک شرکت داروسازی در چین موجب خفگی و جان سپردن ده نفر از کارکنان آن شد.

به گزارش سالم خبر از خبرگزاری فرانسه، منابع خبری چین  اعلام کردهاند که این حادثه در یکی از کارخانه های شرکت بزرگ دارویی چیلو تیانهه (Qilu Tianhe) در استان شاندونگ در شرق چین به علت جرقه ناشی از جوشکاری یک سیلندر روی داد.

این منبع اعلام کرد در این حادثه 12 مامور آتش نشان نیز مصدوم شدند اما خطری جان آنها را تهدید نمی کند. درباره این حادثه پرونده تحقیقی گشوده شده است.

شرکت چیلو تیانهه در این کارخانه عظیم به وسعت 280 هزار متر مربع واقع در شهر جینان در 500 کیلومتری جنوب پکن، پایتخت چین، یک میلیارد یوان سرمایه گذاری کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر
شده در این شرکت، این کارخانه داروهایی ضد عفونت، سرطان و مشکلات قلبی عروقی تولید می کند که به اروپا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و خاورمیانه صادر می شود.

در چین هم مانند ایران برخی شرکت های تولید دارو بدون توجه به مقررات ایمنی کار و HSE مشغول به فعالیت هستند و به همین دلیل حوادث صنعتی همیشه با تلفات جانی روبه‌روست. 

چند هفته پیش نیز بر اثر انفجار در یک کارخانه مواد شیمیایی در استان جیانگسو، 78 نفر کشته و شماری نیز زخمی شدند.

در نوامبر 2018 نشت گاز در یک کارخانه در جانگجیاکو واقع در شمال چین که میزبان بازی های المپیک زمستانی 2022 خواهد بود، 24 نفر کشته و 21 نفر نیز زخمی شدند.

در سال 2015 نیز یکی از شدیدترین حوادث صنعتی تاریخ چین روی داد و بر
اثر انفجار مواد شیمیایی در شهر بندری تیانجین در شمال چین، 165 نفر کشته شدند.

به گزارش سالم خبر آخرین حادثه از این دست در  کشور مربوط به اسفند ماه سال 96 بود که با انفجار و آتش سوزی کارخانه ی شرکت صنایع شیمیایی دارویی ارسطو سه کارگر جوان آن دچار سوختگی شدید شده و جان خود را از دست دادند.

قربانیان این حادثه به دلیل سهل انگاری و تجمع گاز ناشی از حلال های انبار شده  به ویژه استون و انفجار آن دچار سوختگی شدید شده بودند.

اگر چه مسوولان این کارخانه همان روزها اعلام کردند که به محض تکمیل تحقیقات درباره ی این حادثه دلایل انفجار و آتش سوزی اعلام و شفاف سازی خواهد شد اما با گذشت یک سال از آن واقعه هنوز هیچ گونه گزارشی اعلام نشده است.
کد مطلب : ۴۴۳۴
نام شما

آدرس ايميل شما