پردرآمد ترین شرکتهای داروسازی در سال ۲۰۱۸ کدامند؟

شرکت‌های فایزر، رُش و جانسون & جانسون در جایگاه اول تا سوم ایستادند

27 فروردين 1398 ساعت 14:08


سالم خبر: هر سال در نخستین ماه های سال، گزارش هایی از درآمد و میزان تولید بزرگترین شرکتهای داروسازی و رشد و عملکرد آنها نسبت سالهای قبل ارایه می شود. در تازه ترین گزارش از میزان درآمد شرکت های داروسازی جهان در سال 2018 ده شرکت برتر مشخص شدند. این ده شرکت داروسازی توانسته اند رشد میزان درآمد قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته باشند.

به گزارش سالم خبر از سایت پروکلینیکال، شرکت داروسازی فایزر بیشترین میزان درآمد را در میان شرکتهای داروسازی کسب کرد . میزان درآمد این شرکت در سال قبل برابر با ۵۳.۷ میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل ۲.۳ درصد رشد کرده است.
 
دومین شرکت بزرگ داروسازی در سال قبل شرکت رُش است که توانست از فروش محصولات خود در جهان ۴۵.۶ میلیارد دلار درآمد کسب کند . این شرکت توانست رشد ۲.۷ درصدی میزان درآمد نسبت به سال قبل را تجربه کند.
 
شرکت جانسون و جانسون توانست به عنوان سومین شرکت داروسازی برگزیده شود . میزان درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۴۰.۷ میلیارد دلار بود اما نرخ رشد درآمدش نسبت به سال قبل بالغ بر ۱۲.۱  درصد بوده است . این شرکت در میان شرکتهای داروسازی به رغم تمامی حاشیه های پیش آمده توانست طی یک سال اخیر بالاترین نرخ رشد درآمد را شاهد باشد.
 
شرکت سانوفی در این رده بندی جایگاه چهارم را دارد و توانسته است از فروش محصولاتش ۳۹.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کند. درآمد این شرکت داروسازی که در سالهای قبل هم در زمره‌ی برترین شرکتهای داروسازی قرار داشته است نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی ۷.۱ درصد رشد کرد.
 
پنجمین شرکت بزرگ داروسازی پردرآمد در سال قبل شرکت مرک بود  که توانست ۳۷.۷ میلیارد دلار از فروش محصولاتش درآمد بدست آورد و رشد ۱۲.۲ درصدی میزان درآمد نسبت به سال قبل از آن را شاهد باشد.
 
در این رده بندی شرکت داروسازی نوارتیس، abbvie,امگن و گلاکسو اسمیت کلاین در رده‌های بعدی قرار دارند. کمترین نرخ رشد فروش سالانه به شرکت امگن و بیشترین نرخ رشد به abbvie اختصاص داشت که به ترتیب برابر با ۲ درصد و ۱۶.۲ درصد بود.
 
بزرگترین شرکتهای داروسازی
نرخ رشد سالانه  درآمد(درصد) درامد درسال ۲۰۱۸(میلیارد دلار) نام شرکت
۲.۳ ۵۳.۷ پی فایزر
۲.۷ ۴۵.۶ روشه
۱۲.۱ ۴۰.۷ جانسون و جانسون
۷.۱ ۳۹.۳ سانوفی
۱۲.۲ ۳۷.۷ مرک
۵.۸ ۳۴.۹ نوارتیس
۱۶.۲ ۳۲.۸ abbvie
۳.۵ ۲۳.۷ Amgen
۲ ۲۳ گلاکسو اسمیت کلاین
۸.۷ ۲۲.۶ بریستول میرز اسکویب
 
 
 


کد مطلب: 4424

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4424/شرکت-های-فایزر-ر-ش-جانسون-جایگاه-اول-سوم-ایستادند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com