۰

عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی در حال افزایش است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۴۲۳
سالم خبر : دبیر اجرایی اولین کنگره تازه های مشاوره قلب، بی تحرکی و غذاهای نامناسب را از جمله عوامل خطر بیماری های قلبی -عروقی اعلام کرد و گفت: عوامل زمینه ساز این بیماری ها در حال افزایش است.
 
به گزارش سالم خبر از ایرنا، سعید علی پور پارسا در نشست خبری این کنگره در سالن همایش بیمارستان مدرس تهران افزود: در سال های اخیر تغییر قابل توجهی در بروز بیماری قلبی صورت نگرفته است.
 
وی ادامه داد: هرچند پیشرفت هایی در حوزه پیشگیری و راه های درمانی این بیماری رخ داده اما عوامل خطر زا مانند بی تحرکی، غذاهای نامناسب و استرس هم بیشتر شده و در نتیجه تغییر قابل توجهی در بروز این بیماری پیدا نشده است.
 
وی شایع ترین علت مرگ و میر در ایران و سایر نقاط دنیا را بیماری قلبی اعلام کرد و گفت: بین 30 تا 40 درصد علت مرگ و میر بیماری قلبی - عروقی است.
 
علی پور پارسا اعلام کرد: عامل بعدی مرگ و میر در کشورهای مختلف، متفاوت می باشد اما سرطان، حوادث و سوانح رانندگی و بیماری های عفونی در صدر علت فوتی ها قرار دارند.
 
وی با اشاره به امکانات مناسب تشخیصی و درمانی بیماری های قلبی – عروقی در کشور، اظهار داشت: این دسته بیماران برای مداوا به خارج از کشور اعزام نمی شوند.
 
علی پور پارسا به افزایش هزینه های اقدامات تشخیصی در چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش هزینه های تشخیصی و عدم پوشش مناسب از سوی بیمه ها، سبب شده تا بیمارستان های دولتی با حجم مراجعین بیشتری مواجه شوند.
 
دبیر اجرایی اولین کنگره تازه های مشاوره قلب افزود: سابقه بیماری، استفاده از داروهای قلبی و فشارخون و سن بالای 40 سال از جمله مواردی است که مشاوره قلبی برای آنان درخواست می شود.
 
وی کاهش ریسک خطر اعمال جراحی و همکاری بیشتر پزشکان قلب با سایر متخصصان حوزه پزشکی را از جمله اهداف برگزاری این رخداد علمی اعلام کرد و گفت: پزشکان ما با بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی، می توانند خدمات بهتری به بیماران ارائه دهند تا خطری متوجه آنان نشود.
 
دکتر عیسی خواهشی دبیر علمی اولین کنگره تازه های مشاوره قلب، در این نشست بر لزوم انجام مشاوره های قلبی قبل از اعمال جراحی تاکید کرد و گفت: براساس بررسی در آمریکا یک درصد افراد بالای 45 سال که تحت اعمال جراحی غیر قلبی قرار گرفتند، جان خود را از دست دادند که این موضوع نشان دهنده اهمیت مشاوره قلبی در سایر اعمال جراحی است.
 
وی گفت، ارزیابی ریسک قبل از اعمال جراحی غیرقلبی، مشاره قلبی برای بیماران ریه، دیابت و پیوند کلیه، استفاده از داروهای جدید ضد انعقاد، اعمال مداخله ای پیشرفته و مشاوره قلبی در بیماران روماتیسمی و مغز و اعصاب از جمله موضوعاتی است که در این کنگره به آنها پرداخته می شود.
 
خواهشی همچنین به بالابودن آمار پیوند کلیه در کشور اشاره کرد و گفت: عوارض قلبی در حین و بعد از پیوند کلیه باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا مشکلی برای این بیماران رخ ندهد.
 
وی ادامه داد که حدود 40 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که حدود 10 مقاله پذیرفته شده و به صورت پوستر در این کنگره ارایه خواهد شد.
 
اولین کنگره تازه های مشاوره های قلبی روزهای 5 و 6 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور پزشکان و محققان در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
کد مطلب : ۴۴۲۳
نام شما

آدرس ايميل شما