۰

الکترونیکی شدن اسناد پزشکی برای راحتی مردم

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۴۲۰
سالم خبر : وزیر ارتباطات گفت: باید ببینیم هدف ما از استقرار دولت الکترونیک و نظام سلامت الکترونیک چیست؛ یکی از اهداف ما برای اجرای نظام سلامت الکترونیک، کمک به متولی و مسئول سلامت یعنی وزارت بهداشت برای بهبود مدیریت سلامت است.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی در دومین جلسه شورای سیاستگذاری نظام سلامت الکترونیک کشور که با حضور وزیر بهداشت و جمعی از مدیران دو وزارتخانه بهداشت و ارتباطات در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: باید با استفاده از جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها به مدیریت بهتر سلامت کمک کنیم؛ البته الکترونیکی کردن سلامت، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و منطقی کردن تقاضاها که مورد تاکید رئیس جمهوری است، منجر می‌شود.
 
وی تصریح کرد: نظام سلامت الکترونیک باعث تسهیل امور برای مردم در دریافت خدمات بهداشتی و درمانی می‌شود و بیماران در مراجعه به پزشکان می‌توانند با ارائه کد ملی به پزشک اجازه دهند که از وضعیت سلامتی و سابقه بیماری آن‌ها آگاهی پیدا کند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شفافیت به عنوان چهارمین هدف اجرای نظام سلامت الکترونیک یاد کرد و افزود: دکتر روحانی اول امسال از ما خواست که برای ۱۲ ماه سال، ۱۲ طرح الکترونیک مانند اتصال کارت‌های سوخت به کارت‌های بانکی و یا اجرای کد دستوری برای آگاهی از وضعیت سبد کالا که برای مردم قابل احساس و ملموس باشد، اجرا کنیم.
 
آذری‌جهرمی خاطرنشان کرد: نیازهای وزارت بهداشت از نظر نقاط فاقد دسترسی به اینترنت مرکز داده‌ها را برطرف می‌کنیم اما همپوشانی بیمه‌ها باید حل و اسناد پزشکی باید الکترونیکی شوند تا مردم راحت شوند.
کد مطلب : ۴۴۲۰
نام شما

آدرس ايميل شما