داروهای مورد نیاز کشور دپو شده است

27 فروردين 1398 ساعت 11:17


سالم خبر : مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: دپوی داروی مورد نیاز کشور با توجه به شرایط تحریم انجام شده اما به دلیل داشتن تاریخ انقضای دارو، نمی توان برای طولانی مدت و به طور مثال برای چهار سال، داروها را ذخیره کرد.
 
محمد عبده زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: برای داروهایی که می توان به مدت طولانی آنها ذخیره کرد، برنامه ریزی لازم انجام شده است اما نمی توان به طور سالانه داروها را ذخیره کرد چراکه ثبت سفارش داروها نیز به طور ماهانه انجام می شود. 
 
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد میزان افزایش قیمت دارو طی سال جاری نیز گفت: هنوز نمی توان درباره میزان این افزایش اظهارنظری کرد چراکه تعیین قیمت دارو تابع عواملی مانند نرخ ارز است. 
 
عبده زاده تصریح کرد: اگر نرخ ارز افزایش یابد، بر اساس میزان افزایش آن باید برای قیمت داروها نیز تصمیم گیری شود. 
 
وی درباره استفاده ایران از کانال های مالی اتحادیه اروپا برای تجارت دارو نیز گفت: استفاده از کانال های مالی اروپا هنوز برای تجارت دارو اجرایی نشده است.
 
به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا نیمه دوم امسال برای تسهیل معامله با ایران، سازوکار ویژه مالی با عنوان «اینستکس (INSTEX)» یا «ابزار پشتیبانی از مبادلات تجاری» برای معاملات اقلام غیرتحریمی مانند دارو ایجاد کرد اما استفاده از این کانال های مالی هنوز برای فعالان صنعت داروسازی اجرایی نشده است. 


کد مطلب: 4417

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4417/داروهای-مورد-نیاز-کشور-دپو-شده

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com