۰
معاون بهداشت وزارت بهداشت در گفت و گو با سالم خبر:

با افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور هپاتیت B کمتر قربانی می‌گیرد

سال گذشته تنها 20 مورد ابتلا به مالاریا در کشور گزارش شد
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۴۰۰
با افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور هپاتیت B کمتر قربانی می‌گیرد
سالم خبر: معاون بهداشت وزارت بهداشت و درمان، اعلام کرد: واکسیناسیون هپاتیت B خوشبختانه جزو واکسیناسیون کشوری است که در این رابطه دستاوردهای بی نظیری را در کاهش بیماری های کبدی و سرطان های ناشی از این ویروس به دنبال داشته ایم و پیش بینی ما اینست که در آینده ای نه چندان دور با افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور ، ایران در کاهش مرگ و میر ناشی از هپاتیتB موفق خواهد شد.

علیرضا رییسی در گفت و گو با بیان این مطلب گفت: قرار است دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون کشوری اضافه شود که شرط ما انتقال فناوری آن بعد از خرید واکسن به کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 19 میلیون کودک در دنیا از واکسیناسیون محروم هستند، افزود: این درحالی است که در ایران به پوشش 98 درصدی واکسیناسیون رسیده ایم. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه واکسیناسیون از دهه 40 در کشور آغاز شد و در آغاز انقلاب، پوشش واکسیناسیون کشور 30 درصد بود که به دلیل نبود شبکه بهداشتی دسترسی همه به واکسیناسیون نامناسب بود.ضمن آنکه در تامین واکسن نیز دچار مشکل بودیم.
رییسی همچنین گفت: از سال 63 بسیج همگانی برای واکسیناسیون فعال در کشور ایجاد شد و بهورزهای ما در گرما و سرما خانه به خانه به دورترین روستاها می رفتند و واکسیناسیون را انجام می دادند و در نهایت پوشش واکسیناسیون به 90 درصد رسید تا جایی که کزاز نوزادی در کشور حذف شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه پیش از انقلاب، بیش از 100 هزار نفر مبتلا به مالاریا وجود داشت، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ما در همسایگی افغانستان
که یکی از کانون های جدی بیماری مالاریا ست، قرار داریم سال گذشته تنها 20 مورد ابتلا به مالاریا در کشور گزارش شد. 

وی همچنین با اشاره به واکسن های افزوده شده به واکسیناسیون ملی گفت: سال 72 واکسن هپاتیت B و در سال 83 سرخک، سرخچه و اوریون را به شبکه ی واکسیناسیون اضافه کردیم و سال 93 نیز واکسن پنتاوالان به این شبکه افزوده شد.

تلاش برای ورود فناوری تولید واکسن های جدید به کشور

رییسی با بیان اینکه افزایش پوشش واکسیناسیون، ایران با کاهش مرگ و میر ناشی از هپاتیت B موفق می شود، بیان داشت: واکسیناسیون هپاتیت B خوشبختانه جزو واکسیناسیون کشوری است و دستاوردهای بی نظیری را در کاهش بیماری های کبدی و سرطان های ناشی از این ویروس به دنبال داشته ایم و پیش بینی ما اینست که در آینده ای نه چندان دور با افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور ، ایران در کاهش مرگ و میر ناشی از هپاتیت B موفق شود.

وی افزود: افزودن واکسن های جدید به برنامه ملی واکسیناسیون کشور می تواند از بستری شدن هزاران کودک مبتلا به اسهال در بیمارستان ها جلوگیری کند، در این زمینه به دنبال عقد قرارداد با برخی شرکت‌ها هستیم و شرط ما این است که پس از خرید واکسن، فناوری آن به کشور منتقل شود و تا آن را تولید کنیم. 

ایران در مرحله ریشه کنی ویروس فلج اطفال است

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: ایران در مرحله ریشه کنی ویروس فلج اطفال قرار دارد و برای پیشگیری از ورود آن به ایران از افغانستان و پاکستان به کودکان در سن 4 ماهگی واکسن فلج اطفال تزریق می شود و این مساله یک برنامه جهانی است.
 
 
 
کد مطلب : ۴۴۰۰
نام شما

آدرس ايميل شما