در نشست خبری سومین کنگره همایش بهاره چشم پزشکی مطرح شد؛

گروه چشم پزشکی سال گذشته از خرید تجهیزات با ارز دولتی محروم شد

در زمینه پروتزهای قرنیه و شبکیه تولید داخل و باکیفیت خوبی داریم. اما در ارائه آن با محدودیت مواجه هستیم

21 فروردين 1398 ساعت 13:39


سالم خبر: دبیر علمی سومین کنگره همایش بهاره چشم پزشکی و نهمین همایش تحقیقات چشم پزشکی ایران اعلام کرد: آندوسکوپی چشم در زمینه پلاستیک چشم، انسدادهای اشکی و بالا بردن ابرو توسط جراحان متخصص چشم و عمومی انجام می شود.

به گزارش سالم خبر، غلامحسین آقایی طی نشست خبری این همایش‌ها گفت: طی سال های اخیر، پلاستیک چشم فقط زیبایی نیست. بلکه این روش برای رفع مشکلات داخلی چشمی به کار برده می شود. اما بیشترین پیشرفت های علم چشم پزشکی در زمینه زیبایی بوده است.

وی با اشاره به آندوسکوپی چشم بیان داشت: در این روش دو برش کوچک با دستگاه انجام می شود که از مزایای آن اینست که  زخم ها به سرعت ترمیم می شود و از نظر قانون هر پزشکی با مسولیت  خود می تواند آندوسکوپی چشم را انجام دهد. اما اغلب این روش توسط جراحان متخصص چشم انجام می شود.

آقایی درباره برگزاری سومین همایش بهاره چشم پزشکی ایران گفت: این همایش که از تاریخ 28 فروردین آغاز و تا 30 فروردین ادامه دارد، فرصتی است تا آخرین پیشرفت های چشم پزشکی ارائه شده و چالش های تشخیص و درمان بیماری هایختلف چشم توسط اساتید برتر رشته های مختلف به بحث گذاشته شود.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر دانش چشم پزشکی و علوم بینایی با سرعت شگفت انگیزی در حال گسترش است. تحولات جدید در علوم پایه همچون بیولوژی سلولی و مولکولی، پاتو فیزیولوژی بیماری ها، درمان بیماری های ژنتیک و فناوری های نوین، پزشکی، دریچه های تازه ای بر ای تشخیص و درمان بهتر بیماری های چشمی گشوده است.

پروتزهای قرنیه و شبکیه تولید داخل محدود است

در ادامه محمود جباروند رییس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: در زمینه پروتزهای قرنیه و شبکیه تولید داخل و باکیفیت خوبی داریم. اما در ارائه آن با محدودیت مواجه هستیم.

وی با عنوان این مطلب که مراکز چشم پزشکی در سال گذشته با مشکلات زیادی مواجه شدند، اظهارداشت: در سال گذشته، به دنبال نوسانات ارزی، گروه چشم پزشکی از خرید تجهیزات با ارز دولتی محروم شد.

وی با اشاره به اینکه مراکز چشم پزشکی قدرت خرید تجهیزات مورد نیاز را ندارند، گفت: حرفه چشم پزشکی همواره تعرفه‌ها را رعایت کرده و هرگز زیر میزی نداشته است. بنابراین انتظار داریم، دولت در زمینه تأمین تجهیزات چشم پزشکی با قیمت مناسب، همکاری لازم را داشته باشد.

جباروند با انتقاد از بیمه‌ها که هزینه‌های مراکز پزشکی را با تأخیر پرداخت می‌کنند، افزود: این وضعیت باعث شده توانمندی‌های مالی مراکز چشم پزشکی، کم شده و توان خرید تجهیزات چشم پزشکی را نداشته باشند.

وی با عنوان این مطلب که تعرفه‌های پزشکی کارشناسی شده نیست، گفت: متأسفانه هرگز نظر ما را برای تعیین تعرفه‌ها نمی‌پرسند. در حالی که حرفه چشم پزشکی وابسته به تجهیزات است که هر روز در حال گران شدن است.

رییس انجمن چشم پزشکی ایران، در ادامه به وضعیت سیل زدگان و احتمال بروز مشکلات چشمی افراد سیل زده اشاره کرد و افزود: احتمال آلودگی‌های عفونی چشم در این قبیل حوادث وجود دارد.

وی شایع ترین بیماریهای چشم در کشور را آب مروارید، گلوکوم و عفونت های ناشی از ویروس ها دانست که در فصل بهار و زمستان به دلیل حساسیت فصلی و آلودگی هوا به چشم می خورد.
جباروند ادامه داد: ما سعی کردیم در در فناوری های چشمی با پیشرفت جهانی حرکت کنیم که پیشرفت در تشخیص و درمان تومورهای
چشمی پیشرفت خوبی داشتیم که سعی شده تا فناوری ها و دستاوردهای نوین را به فارغ التحصیلان چشم پزشکی معرفی کنیم.

وی گلوکوم(آب سیاه) را بیماری چشمی پیش رونده اعلام کرد و بیان داشت: از دستگاه های جدید و سلول های بنیادی برای درمان گلوکوم استفاده می شود.

سومین همایش بهاره چشم پزشکی از 28 فروردین تا 30 فروردین به مدت سه روز با حضور متخصصان خارجی و داخلی و متفاوت با همایش سال های گذشته در سالن همایش های رازی برگزار می شود.
 


کد مطلب: 4372

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4372/گروه-چشم-پزشکی-سال-گذشته-خرید-تجهیزات-ارز-دولتی-محروم

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com