۰
دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی:

تعرفه تجهیزات آزمایشگاهی طی یک سال اخیر 100 درصد افزایش یافته است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۴۳۵۸
تعرفه تجهیزات آزمایشگاهی طی یک سال اخیر 100 درصد افزایش یافته است
سالم خبر: دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی اعلام کرد: حفظ و استمرار خدمات آزمایشگاهی در بحران و چالش بسیار اهمیت دارد. چون تشخیص بیماری ها، نوع دارو و کنترل بیماری وابسته به آزمایشگاه ها است.

به گزارش سالم خبر بهزاد پوپک در نشست خبری دوازدهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی با بیان این مطلب گفت: انجام آزمایش و گزارش نتایج براساس آخرین استانداردها نقش بسزایی در یکنواخت سازی نتایج و توفیق بیشتر در ارائه خدمات درمانی موثر برای بیماران خواهد داشت.

وی به مشکلات بیمه های آزمایشگاهی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مشکلات ما طی یکسال اخیر، بحث بیمه های مختلف بوده است که به این نتیجه رسیدیم که محوری را به عنوان بررسی مشکلات بیمه ها در جهت بهبود که به کیفیت بهتر و خدمات بیشتر  در برگزاری کنگره ها داشته باشیم.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تصریح کرد: کنترل و ساماندهی کیفیت کیت ها باید انجام شود تا مردم با خلل در گرفتن خدمت نداشته باشند.

پوپک در ادامه به آزمایشگاه بالینی و علت شناسی ناباروری مردان گفت: براساس
گزارشات بین المللی از مجموعه عوامل موثر در ایجاد ناباروری 40 درصد موارد مرتبط به عوامل زنانه و 40 درصد مرتبط به عوامل مردانه و 20 درصد با علت ناشناخته است. اما در سنوات اخیر شاهد این بودیم که سهم عوامل مردانه به 50 درصد رسیده است که نقش عوامل محیطی بسیار پررنگ است.

وی درباره برگزاری دوازدهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی بیان داشت: این کنگره 29 فروردین تا اول اردیبهشت ماه با 27 محور و 163 سخنران که از این تعداد 14 نفر متخصص از کشورهای مختلف برگزار می شود. همچنین 602 مقاله به کنگره مذکور رسیده که تعدادی به عنوان سخنران و تعدادی به عنوان پوستر قرار خواهد داشت.

پوپک با اشاره به اهمیت آزمایشگاه بانک خون، گفت: این آزمایشگاه در ارتقای کیفیت خدمات موثر است که امسال این بانک و شرکت های بنیان و مدیران برتر آزمایشگاهی به محورهای کنگره اضافه شده است.

افزایش 100 درصدی تعرفه تجهیزات آزمایشگاهی

محمد صاحب الزمانی رییس دوازوهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در ادامه بیان داشت: تعرفه تجهیزات آزمایشگاهی و کیت ها طی یکسال اخیر به 100 درصد رسیده است که این مسئله به دلیل نبود برنامه ریزی صحیح و مدیریت
در نوسانات ارزی تجهیزات است.

وی تعرفه آزمایشگاه ها را با افزایش قیمت تجهیزات و کیت ها بالای 40 درصد دانست.

صاحب الزمانی به نقش آزمایشگاه ها در درمان بیماری ها اشاره کرد و افزود: امروزه درصد بالای بیماری ها با وجود آزمایشگاه ها قابل تشخیص است و آزمایشگاه نقش مهمی در کنترل و درمان بیماری ها دارد. چون بدون تشخیص آزمایشگاهی نمی توانیم در درمان بیماری های واگیردار و غیرواگیردار اقدام کنیم.

وی ادامه داد: ما هرسال نسبت به تحقیقات و پژوهش های علمی به یافته هایی از طریق استفاده از تجربیات کشورهای مختلف به دست می
آوریم.

صاحب الزمانی گفت: تحقیقات نوین علوم آزمایشگاهی به سرعت در حال توسعه است و کشورما در این پویایی سهم بسزایی دارد. بنابراین نباید با انجام فعالیت های نادرست عناصر علمی و صاحب نظران، مجاری علمی را خالی کنیم.

وی تلاش کنگره را طی 16 سال گذشته ایجاد فضایی علمی جهت طرح نظریات صاحبان علوم آزمایشگاهی و پزشکی دانست که قش فرهیخته علمی در کشور تقویت و توانا شود.

دوازدهمین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی از 29 فروردین تا اول اردیبهشت در قالب 27 محور اصلی و 40 کارگاه با شعار  کیفیت را پایانی نیست، برگزار می شود.
 
کد مطلب : ۴۳۵۸
نام شما

آدرس ايميل شما