ترکیبات فلفل تند از متاستاز سرطان ریه جلوگیری می‌کند

18 فروردين 1398 ساعت 14:46


سالم خبر : ترکیبات موجود در فلفل تند از گسترش و متاستاز سرطان ریه جلوگیری می‌کند. متاستاز سرطان ریه مهمترین عامل مرگ بر اثر این بیماری است.

 
به گزارش سالم خبر از ایرنا؛ساینس دیلی گزارش می دهد که فلفل تند دارای ترکیبی به نام کپسایسین (capsaicin) است. این ماده علت طعم تند فلفل است و در فلفل‌های تند سبز و قرمز یافت می‌شود. مطالعات اخیر محققان دانشگاه مارشال در آمریکا نشان می‌دهد این ترکیب از گسترش و متاستاز سرطان ریه جلوگیری می‌کند. سلول‌های سرطان ریه و سرطان‌های دیگر معمولا از طریق گردش خون یا سیستم لنف به نقاط دیگر بدن سرایت کرده و در این صورت درمان را با مشکل مواجه می‌کنند. بر اساس این مطالعات ترکیب کپسایسین درمان جدیدی برای مبارزه با متاستاز سرطان ریه است.

 کپسایسین با مهار فعالیت پروتئینی به نام Src متاستاز سلول‌های سرطان ریه را متوقف می‌کند و محققان امیدوارند با ترکیب این ماده با داروهای دیگر به روشی موثر برای درمان سرطان ریه دست یابند.

سرطان ریه، کشنده‌ترین شکل سرطان است و تعداد قربانیان آن از مجموع سرطان های سینه و پروستات بیشتر است. سالانه حدود 1.8 میلیون مورد سرطان ریه در سراسر جهان تشخیص داده می‌شود که از این میان 1.5 میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند. از هر چهار مرگ ناشی از سرطان، یک مورد به دلیل سرطان ریه است. مطالعات نشان می دهد تشخیص و درمان سریع بیماری موثرترین روش در افزایش طول عمر بیمار است.

سرطان ریه معمولا در افراد سالمند دیده می شود. از هر سه بیمار مبتلا به سرطان ریه، دو مورد بالای 65 سال سن دارند و کمتر از دو درصد مبتلایان کمتر از 45 سال سن دارند. میانگین سن مبتلایان 70 سال است. از هر 14 مرد، یک نفر به سرطان ریه مبتلا می شود و این آمار در میان زنان، یک از 17 زن است.


کد مطلب: 4326

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4326/ترکیبات-فلفل-تند-متاستاز-سرطان-ریه-جلوگیری-می-کند

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com