۱

داروسازی دکتر عبیدی امروز میزبان وزیر صنعت و تجارت ایران و عراق بود

امروز داروسازی دکتر عبیدی به عنوان بزرگترین تولید کننده دارو شناخته شده و 5/5 درصد از سهم تولید بازار دارویی کشور را به خود اختصاص داده است
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۴۳۲۴
داروسازی دکتر عبیدی امروز میزبان وزیر صنعت و تجارت ایران و عراق بود
سالم خبر: وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز همراه با وزیر تجارت عراق و هیات همراهش امروز از خط تولید داروسازی دکتر عبیدی بازدید کردند.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدهاشم عبدالمجید جاسم وزیر تجارت عراق و هیات همراه و همچنین محمد عبده زاده مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو به منظور ارزیابی کیفی صنعت تولید دارو با بازدید از خط تولید داروسازی دکتر عبیدی با اعضای هیات مدیره و کارشناسان ارشد این شرکت به گفت و گو نشستند.

در آغاز این نشست نیما برارجانیان رییس هیات مدیره داروسازی دکتر عبیدی با اشاره به پیشینه‌ی تاسیس این داروسازی گفت: دکترعبیدی یکی از داروسازان شهیر ایرانی است که عنوان پدر صنعت داروسازی ایران را از آن خود کرده است. او در سال 1325 این داروسازی را تاسیس کرد و بیش از 73 سال قدمت دارد.

وی افزود: امروز داروسازی دکتر عبیدی به عنوان بزرگترین تولید کننده دارو شناخته شده و 5/5 درصد از سهم تولید بازار دارویی کشور را به خود اختصاص داده است. این داروسازی صاحب 78 برند دارویی
و 11 خط تولید است.

برارجانیان ادامه داد: در مجموعه‌ی داروسازی دکتر عبیدی بیش از 1000 نیروی انسانی متخصص فعالیت می کنند و به صورت سالانه بیش از 20 محصول جدید روانه بازار می کند. این داروسازی بزرگترین تولید کننده دارو تحت لیسانس شرکت های مولتی‌نشنال است و 12 حوزه دارویی را پوشش می دهد. سال گذشته 75 میلیون جعبه  دارو تولید کرده ایم و بنا داریم در سال جاری این مقدار را به عدد تولید 90 میلیون جعبه تولید دارو در سال ارتقا دهیم ضمن آنکه داروهای تولیدی اغلب قرص، کپسول و شربت هستند و در مجموع سه و نیم میلیارد دوز قرص و کپسول و 20 میلیون شربت تولید شده است. همینطور از چند سال گذشته داروهای تخصصی تر در زمینه های سرطان و  MS را روانه بازار کرده ایم.



برارجانیان در ادامه صحبت های خود با اشاره به تولید دارو برای بیماری های غیر واگیردار در داروسازی دکترعبیدی گفت: طبق آخرین تحقیقات در کشور عراق بیش از 50 درصد از مرگ و میر به بیماری های غیر واگیر برمی گردد. فشار خون، دیابت، آلزایمر و بیماری های
قلبی بیشترین آمار بیماری های غیر واگیر را به خود اختصاص می دهد. از سوی دیگر با نگاهی به آمار می توان دریافت که امروزه بیش از 80 درصد از آمار مرگ و میر در ایران نیز به دلیل بیماری های غیر واگیراست.

رِییس هیات مدیره داروسازی دکترعبیدی تاکید کرد: برهمین اساس داروسازی دکترعبیدی تصمیم گرفت تمرکز و توجه اصلی را بر تولید داروهای مربوط به بیماری های غیر واگیردار قرار دهد و امروزه 2 میلیون از بیماران بیماری های غیر واگیردار را پوشش می دهد.
نیما برارجانیان  با اشاره به رشد سالانه 40 درصدی تولید در 5 سال اخیر در داروسازی دکترعبیدی و نظر به افزایش ظرفیت تولید، امکان صادرات در یک سال آینده را ممکن دانست.

الهام عندلیب مدیرارشد مدیکال داروسازی دکترعبیدی با اشاره به وجود بیماری های غیرواگیر در منطقه خاورمیانه اظهار داشت:  دکترعباسعلی منصور از دانشگاه بصره تحقیقی انجام داده است که براساس آن شیوع بیماری دیابت در خاورمیانه بین سال های 2015 تا 20 سال آینده 2 برابر میزان فعلی خواهد شد. شیوع
دیابت در خاورمیانه از سایر نقاط دنیا بیشتر است و این آمار بین 7 تا 10 درصد است. همچنین میزان شیوع فشار خون در منطقه خاورمیانه در حال حاضر 30 درصد است یعنی از هر سه نفر، 1 نفر فشار خون دارد از همین رو بیشترین توجه و تمرکز ما بر تولید این دسته از داروها بوده است.

در ادامه این بازدید رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدهاشم عبدالمجید جاسم وزیر تجارت عراق و هیات همراه از خط تولید داروسازی دکترعبیدی بازدید کردند.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از پایان بازدید از 11 خط تولید دارو در داروسازی دکترعبیدی بیان کرد: به لطف خدا در حوزه صنعت تولید دارو توانسته ایم پیشرفت های قابل توجهی داشته باشیم و این مهم مایه افتخار حوزه صنعت و تجارت است. اما آنچه مسلم است برای تداوم مفید در این حوزه باید تلاش های جدی در جهت خودکفایی داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درادامه صحبت های خود با اشاره به کیفیت داروسازی دکترعبیدی گفت: روند پژوهش و تحقیقات این داروسازی قابل تحسین است و به اعتقاد
من رسیدن به خودکفایی در حوزه تولید دارو دور از دسترس نیست. تولید دارو یکی از صنایعی است که باید بیشترین تمرکز را روی آن انجام دهیم تا بتوانیم بازارهای صادراتی را تحت پوشش قرار دهیم.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان صحبت های خود گفت: خوشبختانه نیروی انسانی متخصص در بخش تولید دارو وجود دارد ولی  در این راه باید بخش خصوص تقویت شود و سیاست دولت هم بر همین اساس است که بخش خصوصی را تقویت کند.

محمدهاشم عبدالمجید جاسم وزیر تجارت عراق هم درباره بازدید از خط تولید داروسازی دکترعبیدی گفت: با توجه به آنچه در جریان بازدید مشاهده کردم متوجه شدم داروسازی دکترعبیدی از استانداردهای بالایی در زمینه تولید کیفی برخوردار است و با توجه به توضیحاتی که درباره بخش های مختلف خط تولید این داروسازی مطرح شد متوجه شدم که یکی از بهترین کارخانه های تولید دارو در منطقه خاورمیانه است و پیش بینی می کنم داروسازی دکترعبیدی آینده ای درخشان در زمینه صنعت داروسازی در منطقه داشته باشد.
 
 
کد مطلب : ۴۳۲۴
نام شما

آدرس ايميل شما