۰
بیل گیتس بنیانگذار کمپین واکسیناسیون همگانی فلج اطفال:

افغانستان و پاکستان هنوز گریبانگیر فلج اطفال‌اند

برای مبارزه با فلج اطفال در افغانستان با مشکل بسیار بزرگی به نام طالبان مواجهیم
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۴۲۹۶
افغانستان و پاکستان هنوز گریبانگیر فلج اطفال‌اند
سالم خبر: طی سالی که گذشت 19 کودک مبتلا به فلج اطفال در سراسر جهان شناسایی شدند که 15 مورد آن مربوط به کشور افغانستان بود. این در حالیست که یک سال قبل از آن هم در افغانستان و هم در جهان تعداد کل مبتلایان به بیماری فلج اطفال به 11 مورد می رسید که طی سال بعد آن این تعداد به دو برابر رسید.

جنگ قدرت در کشورهای افغانستان و پاکستان موجب شده است که اجرای برنامه های کنترل بیماری فلج با موانع جدی برخورد کند. کمک های جهانی مبارزه با فلج اطفال پس از شناسایی بن لادن از سوی یک پزشک پاکستانی در کمپین واکسیناسیون فلج اطفال به طور جد با مانع بزرگی از سوی طالبان مواجه شده است. به طوری که بیل گیتس به عنوان یکی از بنیانگذاران کمپین ریشه کن کردن فلج اطفال هشدار داده است که هرچند رهبران طالبان در افغانستان مانع تلاش‌های جهانی برای محو پولیو می‌شوند، اما افغانستان و پاکستان
باید تلاش‌ کنند تا موارد جدید ابتلا به این بیماری به صفر برسد. 

این در حالیست که بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، این بیماری به گونه ایست که اگر یک کودک بیمار باشد، خطر ابتلای ۲۰۰ کودک دیگر را در محیط اطرافش فراهم می کند.

بر اساس آخرین آمار سال 2018 ، 33 مورد فلج اطفال در جهان و شش مورد در سال 2019 به ثبت رسیده است که در این میان 16 مورد متعلق به پاکستان و 23 مورد در افغانستان بوده است.

بیل گیتس، موسس مایکروسافت و فلج اطفال

گیتس در گفت و گو با خبرگزاری رویترز در مورد پیشرفت در برنامه جهانی برای محو بیماری فلج کودکان ابراز خوش‌بینی کرد، اما گفت که جنگ افغانستان و منازعه قدرت مانع پیشرفت در این زمینه می‌شود.

وی که با بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» یکی از بزرگ‌ترین حامیان کمپین مبارزه با پولیو است، گفت: در افغانستان با مشکل بسیار بزرگی به نام
طالبان مواجهیم.

بیل گیتس بر محو کامل فلج اطفال در افغانستان و پاکستان تاکید کرده و می گوید: ما باید فلج اطفال را در افغانستان و پاکستان به صفر برسانیم این مساله زمانی تحقق می یابد که کشورهای متعهد در این زمینه به تعهد خود پایبند باشند.

وی افزود: دربرخی نقاط کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان این طالبان است که تصمیم می گیرد که آیا واکسیناسیون انجام شود یا نشود. این مساله ای است که ما بر آن کنترل ندارم و نمی توانیم پیش بینی کنیم که در نقطه ای که شروع به واکسیناسیون می کنیم آیا طالبان اجازه می دهد یا مانع می شود.

گیتس به عنوان یک نمونه موفق به هندوستان اشاره کرده و می گوید که کشوری که ۱۲ سال پیش ۷۰ درصد از کل موارد فلج اطفال در جهان را به خود اختصاص می داد از آخرین موردی که این کشور یک مورد فلج اطفال را ثبت کرده بود، پنج سال می‌گذرد.
 

 
کد مطلب : ۴۲۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما