۵۰ ماده اولیه دارویی تا پایان ۹۸ تولید می شود

26 اسفند 1397 ساعت 11:27


سالم خبر : دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال آینده، ۵۰ ماده اولیه دارویی در کشور توسط محققان تولید شود.
 
به گزارش سالم خبر از ایفدانا، مصطفی قانعی درباره تولید داروهای جدید در کشور، اظهار کرد: تا پایان سال ۹۸ در کشور ۸ واکسن انسانی، ۱۷ واکسن دام و طیور، ۵۰ ماده اولیه دارویی و ۱۴ داروی بیولوژیک در کشور تولید خواهد شد.
 
وی افزود: با تولید این اقلام دارویی، حدود ۳۷۵ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در کشور صورت می‌گیرد و برای ۸۳۰ نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.
 
قانعی با اشاره به فعالیت شتاب‌دهنده‌های زیستی در کشور، بیان کرد: در طی ۲ سال اخیر ۱۲ شتابدهنده در حوزه زیست فناوری فعالیت می‌کنند. از جمله این شتاب‌دهنده‌ها می‌توان از پرسیس ژن، زیست‌بنیان و ویژن دارو نام برد.
 
وی همچنین تصریح کرد: این شتاب‌دهنده‌ها با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیریت بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.
 
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی تصریح کرد: ستاد زیست‌فناوری آمادگی لازم برای راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌های مختلف در حوزه زیست فناوری کشاورزی و جانوری را نیز دارد.


کد مطلب: 4289

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4289/۵۰-ماده-اولیه-دارویی-پایان-۹۸-تولید-می-شود

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com