داروی جدید میگرن در آلمان مجوز گرفت

26 اسفند 1397 ساعت 11:26


سالم خبر : داروی جدیدی که چند ماه پیش در آلمان مجوز تولید گرفته نوعی پادتن است که مانع بروز سردردهای میگرنی می‌شود. ‌
 

به گزارش سالم خبر از ایسنا، این دارو سردردهای میگرنی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و یک بار در ماه زیر پوست تزریق می‌شود.

آسترید گندول، متخصص اعصاب و معاون انجمن داروهای مسکن و ویژه بیماران لاعلاج در آلمان در این رابطه می‌گوید: عصر تازه‌ای برای مقابله با بیماری میگرن آغاز شده است.

او "ارنوماب"(Erenumab) را که ماه نوامبر در آلمان مجوز تولید گرفته نخستین داروی موثر و ویژه سردردهای میگرنی معرفی می‌کند. این دارو نوعی آنتی‌بادی است که حال با شناسه‌ "بازدارنده میگرن" برای نخستین‌بار در دسترس بیماران قرار گرفته است.

پیش از تولید این دارو از بلوکه‌کننده‌های نوع بتا، داروهای افسردگی یا ضد صرع برای مقابله با میگرن استفاده می‌شد که هر کدام برای بیماری‌ دیگری ساخته می‌شوند.

اما ارنوماب به طور ویژه برای افرادی که از سردردهای میگرنی بیش از ۱۵ روز مداوم رنج می‌برند، نویدبخش است. تا کنون امکان اندکی برای کاهش درد این بیماران وجود داشت. تحقیقات صورت گرفته پیش از صدور مجوز تولید این دارو نشان می‌دهد که ارنوماب به طور متوسط موجب کاهش ۵۰ درصدی روزهای ابتلا به سر درد می‌شود.  

بنابر گزارش دویچه‌وله، این دارو برای بیمارانی است که وقتی دچار حمله‌های میگرنی می‌شوند به طور متوسط بیش از چهار روز سردرد دارند. 

داروی ارنوماب یک‌بار در ماه زیر پوست تزریق می‌شود. همچنین گفته می‌شود که این دارو عوارض جانبی بسیار کمی دارد.

تحقیق در مورد داروهای دیگر بازدارنده میگرن ادامه دارد. اخبار امیدوارکننده در این زمینه مربوط به "ملکول‌های کوچکی" است که برخلاف آنتی‌بادی‌ها نقش پیش‌گیرنده ندارند بلکه برای کاهش درد شدید موثر هستند.


کد مطلب: 4288

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4288/داروی-جدید-میگرن-آلمان-مجوز-گرفت

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com