۰

عطاری‌هایی که مرگ می‌فروشند

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۴۲۶۳
عطاری‌هایی که مرگ می‌فروشند
سالم خبر : رییس دانشگاه علوم‌ پزشکی استان مرکزی گفت: عطاری‌ها اقدام به فروش داروها و مواد خطرناک قاچاق می‌کنند.
 
به گزارش سالم خبر از ایسنا،سید محمد جمالیان در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مرکزی در خصوص آمار خودکشی در استان اظهار کرد: یکی از عوامل خودکشی‌ها عطاری هستند که انواع داروها و مواد خطرناک قاچاق را به فروش می‌رسانند.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ترامادول 200، متادون و ... در همه عطاری‌های در اختیار مردم است که بسیار خطرناک است، افزود: مواردی وجود دارد که به دلیل مصرف داروهای عطاری‌ها دچار پارکینسون شده‌اند و باید این عطاری‌ها تحت نظارت قرار گیرند.
 
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان مرکزی تصریح کرد: عطاری‌های مجوز فعالیت را از اصناف دریافت می‌کنند و با وجود آن که دانشگاه وظیفه‌ای در نظارت آنها ندارد اما به موضوع ورود کرده است و باید فعالیت آنها که در آمار خودکشی و تهدید سلامت جامعه مهم است مورد توجه قرار گیرند.
 
به گزارش ایسنا، در این جلسه رییس گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان مرکزی در خصوص وضعیت پسماندهای عفونی مطب‌ها و کلینیک‌های درمانی اظهار کرد: در برخی از محافل مدیریت پسماندهای عفونی به دانشگاه علوم‌ پزشکی نسبت داده می‌شود، در حالی که دانشگاه تنها اهرم نظارتی است.
 
حسن مهرعلی بیان کرد: روز گذشته جریمه 10 میلیون تومانی برای یک مطب تعیین شد چرا که زباله‌های خود را در زمان تعیین شده تحویل نداده‌ بود همچنین برای یکی از متخصصین شهر حکم 6 ماه تعلیق مطب صادر شده که اگر تکرار شود حکم 6 ماه حبس صادر می‌شود.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد صیانت از حقوق شهروندی بر مدیریت پسماندهای عفونی تاکید کرد چرا که تهدید برای سلامت عمومی و بهداشت شهر خواهد بود، افزود: 700 مطب در اراک وجود دارد که 345 مطب مشمول قانون پسماندهای عفونی می‌شوند.
 
در این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در خصوص وضعیت کشتارگاه دام اراک گفت: کشتارگاه دام اراک مجموعه‌ای سنتی است که این امر باعث شده بسیاری از اقدامات به راحتی اجرایی نشود.
 
 محسن شانقی افزود: در کمیته ساماندهی کشتارگاه‌ها بر بهسازی سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب کشتارگاه اراک تاکید شد که طی تصمیماتی مقرر شد که کل سیستم به مکانی دیگر منتقل شود همچنین کوره لاشه‌سوز درگیر معضلاتی است که معدوم سازی برخی از لاشه‌ها گاهی دو روز زمان می‌برد که باید ظرفیت کوره افزایش یابد.
 
وی اظهار کرد: با تغییرات مدیریتی مکرر در مجموعه شهرداری اراک مصوبات این کمیته ابتر باقی می‌ماند اما با تصمیم دادستانی اراک مقرر شد که با انتخاب شهردار جدید اقدامات بهسازی سرعت گیرد و تا مشکلات کوره و تصفیه‌خانه رفع شود.
کد مطلب : ۴۲۶۳
برچسب ها
عطاری خودکشی
نام شما

آدرس ايميل شما