۰

ضرورت توجه به سلامت دهان و دندان در ایام نوروز

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۲۶۱
ضرورت توجه به سلامت دهان و دندان در ایام نوروز
سالم خبر : ۳.۵ میلیون کارپول در بخش‌های دولتی و مراکز خصوصی توزیع می‌َشود.
 
قاسم صادقی رییس اداره دندانپزشکی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اگر مردم احساس درد در یکی از دندان‌های خود دارند بهتر است قبل از بروز مشکل  به دندانپزشکی مراجعه کنند تا در زمان ایام تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی با مشکل خاصی روبرو نشوند.
 
وی با اشاره به اینکه بر اثر استفاده نادرست از مواد غذایی و شکستن آجیل ممکن است باعث شکستگی دندان و آسیب جدی لثه‌ها می‌شود، ادامه داد: به دلیل تعطیلی مدارس در ایام نوروز کنترل خانواده‌ها بر مسواک زدن و رعایت مسائل بهداشت دهان و دندان فرزندان کمتر از دیگر ایام سال می‌شود و این مسئله باعث بروز عفونت‌ و آبسه دندان می‌شود؛ به همه توصیه می‌کنم در تعطیلات نوروز مراقبت ویژه‌ای از سلامت دهان و دندان خود داشته باشند.
 
صادقی بیان کرد: خوشبختانه کارپول داخلی به وسیله کارخانجات کشورمان تولید می‌شود و توزیع  این ماده بی‌حسی در بازار داخلی کمی زمان‌بر است.
 
دلیل کمبود کارپول دندانپزشکی
 
وی ادامه داد: در چند ماه گذشته  واردات مواد اولیه کارپول و بسته‌بندی از خارج کشور  متوقف و همین مسئله باعث بروز وقفه‌ای در تولید این ماده دندانپزشکی شده است.
 
رییس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه با واردات ماده اولیه کارپول التهاب ماه‌های گذشته از بین رفته است و ۳.۵ میلیون کارپول در بین بخش‌های دولتی و مراکز خصوصی توزیع می‌َشود.
 
صادقی ادامه داد: با برنامه‌ریز دقیقی که برای سال آینده انجام شده است ما مشکلی برای توزیع  و تولید کارپول نداریم و در حال حاضر روزانه ۱۵۰  هزار کارپول تولید شده در کارخانه‌های داخلی در بازار  کشور توزیع می‌َشود.
 
وی گفت: واردات مواد اولیه کارپول و بسته‌بندی آن به کشور از بهمن ماه آغاز شده است و مدتی طول کشید تا تولید کارپول در کارخانه داخلی انجام شود.
کد مطلب : ۴۲۶۱
نام شما

آدرس ايميل شما