هر درصد سوختگی ۵ میلیون تومان هزینه دارد

22 اسفند 1397 ساعت 11:38


سالم خبر : رییس بیمارستان سوختگی شهید مطهری با اشاره به افزایش ۲ برابری درمان سوختگی گفت: از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بیش از ۲۳۰ مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان شهید مطهری تحت درمان قرار گرفتند.
 
مصطفی ده‌مرده‌ای، رییس بیمارستان سوختگی شهید مطهری ، در ارتباط با چهارشنبه آخرسال و حوادث سوختگی به فارس گفت:‌ درمان سوختگی تقریبا دو برابر شده است ولی این هزینه را وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها تأمین می‌کنند و در واقع این مسئله بیمارستان‌ها را روز‌به روز بدهکارتر کرده است. 

وی افزود:‌ تعرفه درمان سوختگی در بیمارستان های دولتی همچون قبل است، ولی باید خانواده‌ها مراقب باشند که فرزندانشان دچار سوختگی نشوند، چرا که این مسئله علاوه بر آسیب به فرزند آنها، سبب بار اقتصادی برای جامعه نیز می‌شود و خانواده را تا سال‌های زیاد به لحاظ روانی، اجتماعی و اقتصادی گرفتار می‌سازد. 

رییس بیمارستان سوختگی شهید مطهری ادامه داد: سوختگی با عوارضی همچون نابینایی، محدودیت حرکتی، قطع انگشتان، زخم‌های وسیع  و... می‌تواند همراه باشد و عواقب آن سالهای طولانی گریبان‌گیر فرد است. 

ده‌مرده‌ای با بیان اینکه سال گذشته از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین بیش از ۲۳۰ مصدوم حوادث چهارشنبه آخر سال در بیمارستان شهید مطهری تحت درمان قرار گرفتند، گفت: برخی از این افراد با گذشت یکسال از این حادثه، همچنان در حال مداوا بوده و دچار مشکلات فراوان هستند. 

وی خاطرنشان کرد: درمان سوختگی برای هر درصد حدود ۵ میلیون تومان هزینه برای کشور دارد، که بنابراین پیشگیری از این مسئله جهت کنترل عواقب روانی، اجتماعی و اقتصادی آن حائز اهمیت است. 


کد مطلب: 4255

آدرس مطلب :
https://www.saalemnews.com/news/4255/درصد-سوختگی-۵-میلیون-تومان-هزینه

سالم خبر
  https://www.saalemnews.com