۰
سازمان بهداشت جهانی در آخرین گزارش خود باز هم بر ضرورت و راههای پیشگیری از شیوع HPV تاکید کرد:

چگونه به HPV مبتلا نشویم؟

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۴۲۴۹
چگونه به HPV  مبتلا نشویم؟
 سالم خبر: آلودگی به ویروس خطرناک HPV می تواند زمینه ساز ابتلا به سرطان و در نهایت مرگ فرد شود. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی افزایش سطح اگاهی در مورد بیماری و جلوگیری از ابتلا به آن را یک ضرورت قلمداد کرده است و طی گزارشی به شمار مبتلایان به این بیماری و راه های مقابله با آن تهیه و منتشرکرده است.
 
به گزارش سالم خبر، گزارش این سازمان این ویروس از طریق رابطه جنسی منتقل می شود و نداشتن رابطه جنسی پر خطر نخستین و اصلی ترین راه برای عدم ابتلا به این ویروس است .
 
سازمان بهداشت جهانی مواجهه با این بیماری را به سه سطح تقسیم کرده است . اولین و اصلی ترین آن در بین  سالهای ۹ تا ۱۴ سال است 
که  در این بازه زمانی تمامی دختران باید واکسیناسیون  شوند . این دوره ی حساس نداشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه مراقبت از خود احتمال انتقال ویروس HPV در آنها افزایش می یابد.
 
واکسیناسیون به خصوص برای دختران در گستره سنی 9 تا 14 سال می تواند از ابتلای آنها به ویروس های خطرناک HPV جلوگیری کند. واکسیناسیون پسران باید از سن ۱۲ سالگی شروع شود و حداکثر تا سن ۱۷ سالگی این  واکسن را دریافت کرده باشند. از سوی دیگر باید  اطلاع رسانی به  نوجوانان متناسب با شرایط سنی و فرهنگ جامعه ای که در آن زندگی می کنند انجام شود. در واقع نحوه‌ی مراقبت از خود باید به همه‌ی افراد آموزش داده شوند.
 
نکته
ی مهم دیگری که در سازمان بهداشت جهانی بر آن تاکید می کند ختنه ی پسران است. سازمان بهداشت جهانی دراین گزارش تاکید کرد که ختنه پسران می تواند مانع بزرگی در ابتلای آنان به ویروس HPV و انتقال آن به دیگران باشد و باید حتما انجام شود.
 
اما مقابله با ویروس HPV در اینجا پایان پیدا نمی کند. به زنان بالای 30 سال توصیه می شود که چکاپ های مستمر را داشته باشند و پزشک معاینات لازم در زمینه یعنی ابتلا به ویروس HPV و تست‌‌های تشخیص سرطان دهانه رحم را انجام دهد تا در صورت  نیاز تحت درمان و مراقبت قرار گیرند. این مراجعات مستمر می‌تواند  باعث تشخیص زود هنگام بیماری و درمان سریع شود . در این موارد بازهم
آموزش‌های لازم به فرد مبتلا داده می‌شود تا مانع از انتقال این ویروس به دیگران شود.
 
مرحله سوم مقابله با این ویروس زمانی است که فرد به هر دلیلی به آن مبتلا شده است و با سرطان دهانه رحم درگیر شده است. در این زمان باید درمان‌های مرتبط با سرطان برای فرد انجام شود و  به فرد اگاهی داده شود که در این دوره چگونه با کمترین آسیب و خطر زندگی کند.
 
باید در نظر داشت افرادی که پس از ابتلا به ویروس HPV به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند، شاهد توسعه سریع سرطان در بدنشان هستند که این مساله بسیار خطرناک است. به همین دلیل نیاز به مراقبت‌های پزشکی در این افراد بیش از دیگران است.
 
کد مطلب : ۴۲۴۹
نام شما

آدرس ايميل شما